شناسه خبر:51282
1400/10/28 10:21:40
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه خبر داد:

ایجاد 400 فرصت شغلی در حوزه گردشگری از ابتدای سال جاری در کرمانشاه

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ایجاد بیش از 400 فرصت شغلی در حوزه گردشگری از ابتدای سال جاری در کرمانشاه خبر داد.

جبار گوهری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از 400 نفر فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی ایجاد شده که با اختصاص تسهیلات، این تعداد به بیش از یک‌هزار و 200 نفر می‌رسد.

وی درخصوص تسهیلات پرداختی به فعالان صنایع‌ دستی افزود: از محل بنیاد برکت، مشاغل خانگی و بند الف تبصره 18 تسهیلات پرداخت می‌شود و تاکنون بیش از یک‌هزار طرح در حوزه صنایع‌ دستی متقاضی دریافت تسهیلات هستند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از 8.5 میلیارد تومان متقاضی تسهیلات صنایع‌ دستی معرفی شده و نزدیک به چهار میلیارد پرداخت شده که این رقم تا نیمه بهمن‌ماه سال جاری به بیش از 12 میلیارد تومان می‌رسد.

گوهری درخصوص مقدار تسهیلات پرداختی بیان کرد: از محل مشاغل خانگی 12 میلیارد تومان، بنیاد برکت بیش از 600 میلیارد تومان با سود چهار درصد و بند الف تبصره 18 مبلغ 14 میلیون و 400 هزار تومان که سود آن از چهار درصد به بالا است و این تسهیلات با مهلت بازپرداخت پنج‌ساله بوده، پرداخت شده است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا با وجود مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی، امکان برگزاری نمایشگاه در سال جاری تاکنون میسر نبوده و درحال حاضر با شهرداری و ستاد کرونا استان کرمانشاه نامه‌نگاری‌هایی انجام شده که منتظر موافقت بوده و پس از آن اجرا می‌شود و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌ دستی و گردشگری از 9 تا 12 بهمن‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه برگزار می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به حمایت‌های اداره میراث فرهنگی استان از هنرمندان صنایع‌ دستی اشاره و خاطرنشان کرد: پوشش بیمه‌ای 600 نفر از هنرمندان صنایع‌ دستی، پرداخت تسهیلات، برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد بازارچه‌ها و فروشگاه‌های دائمی و دریافت نشان ملی ازجمله حمایت‌های اداره میراث فرهنگی استان کرمانشاه است.

شناسه خبر 51282