شناسه خبر:48348
1400/8/23 09:28:54

سپهرغرب، گروه خبر: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده شهرها از سوی وزارت کشور شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت قرمز خارج شدند.

براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام‌شده شهرستان تفرش که هفته گذشته به وضعیت قرمز درآمده بود، به نارنجی تغییر رنگ داد و به این ترتیب هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد.

در این اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌های اراک، محلات، آشتیان و تفرش در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های زرندیه، ساوه، کمیجان، فراهان، خنداب، شازند، خمین و دلیجان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این رابطه اظهار کرد: تغییر رنگ وضعیت شهرستان‌ها نشان‌دهنده این است که موارد ابتلا به کرونا و بستری‌ها در روزهای اخیر دائماً درحال فرازونشیب است و روند ثابتی ندارد.

سیدمحمد جمالیان بیان کرد: شهرستان آشتیان در رنگ‌بندی جدید در وضعیت نارنجی قرار گرفت، این درحالی است که هفته گذشته زرد بود؛ ساوه و خمین نیز از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر رنگ داده‌اند.

وی با بیان اینکه کوچک‌ترین غفلت باعث می‌شود وارد اوج شیوع ششم شویم، ادامه داد: تعداد شهرهای قرمز کشور 22 شهرستان، نارنجی 87، زرد 222 و آبی 113 شهرستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون توسط مردم، یادآور شد: تغییر رنگ هفتگی وضعیت شهرهای استان نشان می‌دهد به وضعیت ثابت و پایدار نرسیدیم و هر لحظه امکان دارد با کوچک‌ترین غفلتی دوباره به وضعیت قرمز برگردیم.

 

شناسه خبر 48348