شناسه خبر:46945
1400/7/21 09:50:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: ظرفیت انتقال آب از سد چم گردلان به منظور تامین آب شرب شهر ایلام روزانه به 630 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

نورالله تیموری در نشست ستاد بحران استان میانگین جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب در کشور را 83 درصد ذکر کرد و اظهار داشت: ایلام از این حیث بالاتر از میانگین کشوری و با 99 درصد جایگاه نخست کشور را در اختیار دارد.

وی افزود: یک درصد جمعیت استان که تحت پوشش آب و فاضلاب نیستند با برنامه‌ریزی اتخاذ شده در اسرع وقت تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل آبفای ایلام تاکید کرد: با تلاش‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت آب شهر ایلام در دست اقدام است که به‌عنوان یک تجربه موفق در کشور معرفی شده است.

تیموری ادامه داد: روزانه 480 لیتر در ثانیه آب از سد چم گردلان به شهر ایلام منتقل می‌شد که در این طرح این مقدار به 630 لیتر بر ثانیه افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: مشکل و چالش آبی شهرهای ایلام، ملکشاهی، چوار و در حوزه روستایی شهرستان هلیلان به 20 سال گذشته باز می‌گردد که با تخصیص اعتبارات روستایی و برنامه ریزی مسنجم شرکت درصدد رفع این مشکلات است.

وی یادآور شد: از سال 93 تا 98 بیش از 240 میلیارد تومان از محل اعتبارات روستایی برای رفع مشکلات کم آبی روستاییان استات جذب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام بیانکرد: همچنین از محل اعتبارات روستایی تزریق شده آبرسانی به 240 روستا انجام شد و تعداد روستاهای که مشکل کم آبی داشتند از سال 93 تاکنون از 125 روستا در استان به 22 روستا رسید که امسال به دلیل کم آبی و خشکسالی تعداد آنان به 26 روستا افزایش یافت.

 

شناسه خبر 46945