شناسه خبر:45638
1400/6/18 10:07:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی استان گفت: کردستان آمادگی راه اندازی یک هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتی دارد.

به گزارش ایرنا، عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در جلسه توجیهی آموزشی مجریان طرح برگزاری حلقه‌های قرآنی سنتی و خانگی استان اظهار داشت: کردستان از دیرباز به عنوان استانی مذهبی و فرهنگی شناخته شده است و برنامه‌های دینی و قرآنی جایگاه والایی در زندگی مردم این دیار دارد.

وی با اشاره به تعداد کانون‌های مساجد و موسسات قرآنی فعال در استان افزود: در حال حاضر 612 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد، 26 موسسه قرانی و 33 خانه نور و 300 مربی قرآنی آموزش دیده در این استان مشغول به فعالیت هستند.

دبیر شورای عالی قرآن کردستان به ظرفیت‌های قرآنی استان اشاره کرد و گفت: کردستان آمادگی راه اندازی یک هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتی را دارد که با توجه به پتانسیل موجود و نیازهای جامعه این مهم جوابگوی بسیاری از موارد حوزه آموزش قرآن خواهد بود.

رستمی از ایجاد استودیوی بسیار زیبا جزء سی قرآن کریم خبر داد و یادآور شد: قرائت و تفسیر جزء سی قرآن کریم با صدای قاری برجسته عبدالباسط عبدالصمد و به نظم در آوردن این جزء از کلام الله توسط شاعران و مفسران برجسته استان در دست اقدام داریم که این اثر یکی از آثار ماندگار در حوزه آموزش قرآنی خواهد بود.

رستمی اعزام و تامین مربی برای روستاها و محلات حاشیه نشین شهرها و رسیدگی ویژه به حوزه قرآنی و فرهنگی در روستاهای استان را از اولویت‌های این اداره‌کل خواند و افزود: اقدامات خوبی در حوزه قرآنی در روستاها و حواشی شهرهای استان انجام شده است و با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی منطقه؛ روستاها مستعد برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هستند.

وی از اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خواست برنامه محور باشند و اظهار داشت: کانون‌های مساجد ظرفیت مناسبی برای ایده پردازی و اجرای طرح‌های فرهنگی قرآنی هستند و بر اساس نیازسنجی هر منطقه می‌توان با همکاری موسسات و مراکز فرهنگی قرآنی کشور از طرح‌ها و ایده‌های اعضای کانون‌های مساجد به خوبی حمایت کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام آمادگی و حمایت از طرح‌های قرآنی خبر داد و اضافه کرد: هر کانون فرهنگی هنری مساجد که طرح قرآنی مناسب و دارای برنامه ارائه دهد در اولویت حمایت قرار می‌گیرد.

رستمی با اشاره به بهره مندی 286 نفر از قرآنی‌های استان از بیمه صندوق اعتباری هنر و اهدای کارت هنر به آنها گفت: همچنان این اداره کل خود را موظف و مکلف به بیمه تامین اجتماعی فعالان قرآنی واجد شرایط بیمه صندوق اعتباری هنر می‌داند.

وی تجلیل از چهره‌های قرآنی، حمایت از آثار فاخر هنری، حمایت ویژه از طرح‌های مشاغل خانگی، ضرورت تجهیز موسسات قرآنی، راه اندازی صندوق خیریه قرآنی مردمی، پیگیری مفاد گام دوم انقلاب در مفاهیم قرآنی و حمایت‌های معنوی از حلقه‌های خانگی و سنتی قرآن را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره کل در حوزه قرآن و عترت اعلام کرد.

شناسه خبر 45638