شناسه خبر:39481
1400/1/31 09:44:19

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار کنگاور از آغاز پروژه ساخت پیاده‌راه مسیر کُندرو معبد آناهیتا به‌عنوان نخستین پیاده‌راه این شهر و با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال خبر داد.

«رامین صادقی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید فرماندار کنگاور از احداث پروژه پیاده‌راه مسیر کُندرو معبد آناهیتا اظهار کرد: مسیر جنب معبد آناهیتا ازجمله مسیرهای پُرتردد سطح شهر است که نیاز بود برای استفاده بیشتر شهروندان سامان‌دهی شود.

وی توضیح داد: در ضلع جنوبی معبد تاریخی آناهیتا مسیر کُندرویی به طول 170 متر و عرض 16 متر وجود دارد که آن را با مشارکت پایگاه معبد آناهیتا برای اجرای پیاده‌راه درنظر گرفته‌ایم.

صادقی افزود: این پروژه پیاده‌راه در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن پس از انجام زیرسازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

شهردار کنگاور با بیان آنکه مبلغ قرارداد این پروژه 10 میلیارد و 500 میلیون ریال است، ابراز کرد: پس از اتمام کف‌سازی که باید در سه ماه آینده توسط پیمانکار انجام شود، مبلمان محیطی نیز توسط شهرداری انجام خواهد شد.

احداث نخستین پیاده‌راه کنگاور بارها از سوی رسانه‌ها و مردم مورد مطالبه قرار گرفت که پس از حدود دو سال به سرانجام رسید.

معبد آناهیتا با مساحتی بیش از 25 هکتار در مرکز شهر کنگاور قرار دارد که برخی می‌گویند قدمت آن به دوران اشکانی و عده‌ای نیز معتقدند به دوران ساسانی می‌رسد.

این بنای منحصربه‌فرد در سال 1310 به شماره 31 به ثبت آثار ملی ایران رسیده و از نیمه دهه 80 شمسی پرونده آن در فهرست ثبت جهانی یونسکو قرار دارد.

شناسه خبر 39481