شناسه خبر:36051
1399/11/11 10:16:13

سپهرغرب، گروه دوران طلایی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تعداد 365 نفر از بیماران‌ خاص، صعب‌العلاج و زوج‌های نابارور که واجد شرایط هستند را جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کند.

صدیق جدیدالاسلامی درخصوص اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران‌ خاص، صعب‌العلاج و زوج‌های نابارور اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی طی یک ماه اخیر در راستای حمایت‌های دارویی و درمانی بیماران صعب‌العلاج، خاص، زوج‌های نابارور و سرطانی با همکاری بانک ملت و تخصیص اعتبارات از وزارت بهداشت و درمان، اقدام به ارائه تسهیلات کرده است.

وی افزود: 46 میلیارد تومان در مرحله نخست در قالب تسهیلات با وام چهار درصد با بازپرداخت 60 ماه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ذکر کرد: بیماران خاص شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیز خونی و افرادی که طی یک سال گذشته پیوند اعضا داشته‌اند، هستند.

جدیدالاسلامی بیماران صعب‌العلاج را شامل اوتیسم، ام‌اس و سیستیک فیبروزیس عنوان کرد و گفت: زوج‌های نابارور شامل همه زوج‌های نابارور تحت درمان نازایی هستند که می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بعد از شناسایی این افراد و تشکیل پرونده آن‌ها با هماهنگی انجمن‌ها تعداد 365 نفر از بیماران‌ خاص، صعب‌العلاج و زوج‌های نابارور که واجد شرایط هستند را جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد بیماران ام‌اس در استان را 110 نفر عنوان کرد و افزود: در بیمارستان کوثر یک مرکز جامع جهت ارائه تسهیلات به بیماران ام‌اس راه‌اندازی شده است.

شناسه خبر 36051