شناسه خبر:31429
1399/8/17 15:59:20

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: ازنظر قانونی به‌صورت هم‌زمان یک نفر نمی‌تواند در سِمت رئیس یک هیئت و دبیر هیئت دیگری فعالیت کند که این مورد در هیئت انجمن‌های ورزشی استان اتفاق افتاده است.

هیئت انجمن‌های ورزشی تشکیل‌شده از چندین کمیته ورزشی ازجمله سپک‌تاکرا، راگبی و کریکت از سال‌های دور همواره افتخارات زیادی را در سطح ملی کسب کرده است.

این هیئت‌ها اخیراً با حواشی گوناگونی درخصوص کادر اجرای هیئت و دفتر محل فعالیت مواجه شده و این مسئله درحالی است که دبیر هیئت این ادعا را رد می‌کند و مدعی است کادر هیئت به‌صورت قانونی فعالیت کرده و دفتر این هیئت با هیئت بولینگ و بیلیارد مشترک است.

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان کرمانشاه در پاسخ شائبه کم‌کاری این هیئت اظهار کرد: بنده از طرف رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی به سمت دبیری هیئت انجمن‌های ورزشی منصوب شده‌ام.

محمدرضا نقدی درخصوص فعالیت هم‌زمان او در سِمت دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی و رئیس هیئت بولینگ و بیلیارد گفت: بنده از طرف رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی به سِمت دبیری هیئت انجمن‌های ورزشی منصوب شده‌ام و به مدت دو سال است که امور هیئت را انجام می‌دهم و باید درنظر داشت که یک دفتر مشترک واقع در کنار اداره کل ورزش و جوانان به این منظور گرفته شده و با حضور دو روز در هفته به‌صورت مشترک امور اداری مربوط به هیئت انجمن‌های ورزشی و هیئت بولینگ و بیلیارد را سامان‌دهی می‌کنیم.

نقدی پیرامون دفتر مشترک این هیئت با هیئت بولینگ و بیلیارد افزود: در ایام کرونا دامنه فعالیت کمیته‌ها محدود شده، اما بازهم خانم مهرآیین (مسئول امور اداری هیئت) هر روز هفته و همچنین نایب‌رئیس هیئت دو روز در هفته در دفتر حضور دارند و کارها را انجام می‌دهند، اما باید درنظر گرفت در ایام کرونا بیشتر کارها از طریق تلفن و ایمیل انجام می‌شود و هرکدام از کمیته‌ها مکاتبات خاص خود را با هیئت انجمن‌های ورزشی انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به شیوه فعالیت کمیته‌های ورزشی این هیئت، خاطرنشان کرد: هر ورزشکار کمیته و هیئت مربوط به خود را می‌شناسد و پیش از حضور در هیئت از طریق کمیته مربوطه کار خود را انجام می‌دهد و اگر کمیته لازم بود با هیئت مکاتبات خاص خود را انجام می‌دهد و این هیئت ارتباط مستقیمی با ورزشکاران ندارد، بلکه مستقیماً در کمیته‌ها فدراسیونی اداره می‌شود و در حوزه اختیارات ما نیست.

دبیر هیئت انجمن‌های ورزشی استان کرمانشاه گفت: برخی از کمیته‌ها در استان بستر فعالیتی مناسبی ندارند و نمی‌توانیم آن‌ها را پیاده کنیم، اما کمیته‌های فعال استان افتخارات بسیاری را برای کسب کرده‌اند.

* از کوتاهی هیئت انجمن ورزش‌های همگانی کرمانشاه است که دفتر ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با رد امکان فعالیت هم‌زمان یک نفر در سِمت دبیر هیئتی و رئیس هیئت دیگر، خاطرنشان کرد: ازنظر قانونی به‌صورت هم‌زمان یک نفر نمی‌تواند در سِمت رئیس هیئتی و دبیر هیئت دیگری فعالیت کند و باید درنظر داشت در سِمت دبیری هیئت، مسئله مهم حکم ابلاغیه بوده که از طرف اداره کل صادر می‌شود و ابلاغی در این خصوص صادر نشده است.

صابر رحیمی درخصوص دفتر فعالیت گفت: به همه هیئت‌ها دفتر اختصاص داده شده و اگر یک هیئت مدعی است که فضایی به این عنوان در اختیار او نیست، از قصور و کوتاهی خود هیئت است.

رحیمی ادامه داد: گر هیئت و حتی کمیته‌ای اعلام می‌کند که امکانات لازم ورزشی را در اختیار ندارد، با ارائه مستندات لازم به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کند.

شناسه خبر 31429