شناسه خبر:29947
1399/7/19 16:52:28

مراسم روز اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیاده‌راه بوعلی برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان، امسال شیوع ویروس کرونا سدی شد تا بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله حسین (ع) از سفر معنوی و زیارت این امام باز بمانند. محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که امسال برای برگزاری اجتماع عظیم و با شکوه اربعین ایجاد شد، اهمیت برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم عزاداری در روز اربعین و دهه آخر صفر را دوچندان کرد؛ در همین راستا شهرداری منطقه یک همدان و دیگر دستگاه‌های مرتبط برنامه‌ای جهت گرامیداشت ایام اربعین در فضای باز پیاده‌راه بوعلی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند.

این مراسم در روز پنجشنبه هفدهم مهرماه هم‌زمان با روز اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان و با حضور شهروندان همدانی، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه همدان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ریاست شورای شهر و شهردار همدان برگزار شد.

در این مراسم مداحان و ذاکران اهل‌بیت با خواندن زیارت عاشورا و زمزمه مصیبت امام حسین (ع) علاقه خود را به این امام نشام دادند و حاضرین با سینه‌زنی در غم اربعین حسینی اشک ماتم ریختند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان با بیان اینکه برای داشتن یک جامعه حسینی باید عقلانی پیش برویم، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه امروز نشأت‌گرفته از بی‌خردی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مراسم‌ها به‌ویژه مراسم امام حسین (ع) بسیار مهم و ضروری است.

شناسه خبر 29947