شناسه خبر:29007
1399/7/1 19:18:06

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بیش از 15 هزار تُن گاز مایع از طریق هفت شرکت موزع گاز مایع در نواحی 9 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش پنج درصدی همراه بوده است.

عبدالله گیتی‌منش برای سامان‌دهی و مدیریت توزیع گاز مایع و همچنین اجرای مطلوب طرح توزیع الکترونیک گاز مایع از تأسیسات گاز شهرستان بیجار بازدید و اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 15 هزار و 300 تُن گاز مایع در استان تأمین و مصرف شده است.

وی از وجود 24 هزار خانوار مصرف‎کننده نفت‌سفیدسوز که براساس آخرین راستی‌آزمایی صورت گرفته خبر داد و بیان کرد: گاز مایع این‌دسته از مصرف‌کنندگان از طریق هفت شرکت موزع و 130 نمایندگی در استان توزیع می‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مصرف‌کنندگان گاز مایع از همراهی مسئولین و عاملین توزیع در جهت اجرای مطلوب طرح توزیع الکترونیک گاز مایع تشکر کرد و افزود: با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن استان، می‌بایست شرکت‌های موزع نسبت به جذب سهمیه تخصیصی گاز مایع استان از مبادی تأمین و توزیع مناسب اقدام کنند تا خللی در سوخت‌رسانی به شهروندان ایجاد نشود.

گیتی‌منش با اشاره به وجود هشت باب تأسیسات گاز مایع در سطح استان و توزیع ماهانه دو هزار و 550 تُن گاز مایع، از عدم کمبود درخصوص عرضه گاز مایع جهت مصرف‎کنندگان واقعی خبر داد و گفت: تاکنون 16 هزار و 500 تراکنش در بستر الکترونیک گاز مایع خانوارهای مصرف‌کننده صورت پذیرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان کنترل و نظارت بر نحوه توزیع گاز مایع را جزء وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برشمرد و با بیان این مطلب که شرکت مذکور صرفاً کار تأمین آن را برعهده دارد، افزود: آماده هرگونه همکاری لازم با سازمان صمت جهت کنترل و نظارت هستیم.

گیتی‎منش با تأکید بر ناایمن و غیر استاندارد بودن استفاده از کپسول گاز مایع (LPG) به‌عنوان سوخت خودرو، یادآور شد: میزان گاز مایع جذب‌شده در استان جهت مصارف خانگی و اصناف مورد تأیید سازمان‌های متولی است.

شناسه خبر 29007