شناسه خبر:22971
1399/3/19 21:35:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: تمامی نهادها و ارگان‌های ذی‌صلاح موظف هستند، به وظایف خود در خصوص زمین‌خواری و تغییر کاربری‌ها عمل کنند و اجازه ندهند، حوادث شهرک فدک، مانع انجام وظیفه در مبارزه با زمین‌خواری شود.

پرویز توسلی‌زاده روز گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی باعث کاهش تعداد وقوع جرائم و افزایش آگاهی مردم در حقوق خود خواهد شد. همین مسئله، زمینه برخورد با متخلفان را ساده‌تر خواهد کرد.

وی در راستای تدابیر اندیشیده شده برای مهار فرصت‌طلبانه گلخانه‌ای گفت: شهرداری، آب منطقه‌ای‌، راه، مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی با همکاری فرمانداری کرمانشاه، اقدام به تشکیل یک کارگروه درخصوص موضوع احداث گلخانه‌ها تشکیل داده و راهکارهای ممکن، جهت جلوگیری از سوء‌استفاده از اراضی کشاورزی با نام گلخانه را کارشناسی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه درخصوص زمین‌های که توسط نهادهای ذی‌ربط خالی می‌شود، تصریح کرد: اقدامات لازم برای بازگشت این زمین‌ها به وضعیت کشاورزی اقدام شود، چراکه وجود نخاله‌های ساختمانی و تخریب‌های صورت گرفته، باعث از بین‌رفتن فرصت کشاورزی در زمین شده و گاهی زمینه‌ساز سوء‌استفاده مجدد خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که حوادث شهرک فدک، نباید مانع انجام وظیفه در مبارزه با زمین‌خواری شود، گفت: تمامی نهادها و ارگان‌های ذی‌صلاح موظف هستند، به وظایف خود درخصوص زمین‌خواری و تغییر کاربری‌ها عمل کنند و نباید مسائل به وجود آمده در شهرک فدک کرمانشاه، زمینه‌ساز سوء‌استفاده برخی افراد از فضای جامعه شود.

توسلی‌زاده گفت: در موضوع مبارزه با زمین‌خواری و سوء‌استفاده از اراضی ملی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی باید در دستور کار تمامی نهادها و ارگان‌های مرتبط قرار بگیرد.

 

شناسه خبر 22971