شناسه خبر:18302
1398/12/19 10:04:36

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به فعالیت گسترده دست‌فروشان در برخی خیابان‌های شهر مانند دبیراعظم، مدرس و نوبهار، گفت: اگر دست‌فروشان را جمع نکنیم، کانون نشر ویروس کرونا می‌شوند.

مهرداد سالاری در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه که روز 17 اسفندماه برگزار شد، به قدرت انتشار بالای ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز، باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که کمترین تجمعات مردمی را داشته باشیم و آن‌ها بیشتر در خانه بمانند.

وی اظهار کرد: براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان پیک این بیماری در استان از 25 اسفندماه تا پنجم فروردین‌ماه خواهد بود، بنابراین طبق این پیش‌بینی سیاست کلی در کرمانشاه این است که امسال پذیرای میهمانان نوروزی نباشیم.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که درهای شهر را می‌بندیم، بلکه درتلاشیم کمترین ورودی میهمانان نوروزی را داشته باشیم.

سالاری در ادامه به متضرر شدن فعالین بخش گردشگری استان از شیوع این ویروس اشاره کرد و افزود: فعالین حوزه گردشگری به‌دلیل شیوع کرونا ازنظر اقتصادی متضرر شده‌اند، اما باید توجه کنیم که هیچ‌چیز از جان انسان‌ها مهم‌تر نیست.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از عبور از بحران کرونا و به‌ویژه در فصل تابستان با رونق گردشگری در کشور، ضرر فعالین این بخش هم جبران شود.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به وظایف شهرداری‌ها در بحث کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: شهرداری باید نظافت و پاک‌سازی شهر و پارک‌ها و ضدعفونی کردن وسایل ورزشی ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته شهرداری می‌تواند نسبت به رنگ‌آمیزی شهر و نوسازی مبلمان شهری اقدام کند، اما باید اجرای برنامه‌هایی که تجمع مردم را در پی داشته باشد، مانند برپایی سفره هفت‌سین، از دستور کار خارج کند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به حضور تعداد زیادی از دست‌فروشان در برخی خیابان‌های شهر کرمانشاه مانند دبیراعظم، مدرس و نوبهار، اظهار کرد: متأسفانه شهرداری این دست‌فروشان را مدیریت نکرده، درحالی که لباس‌ها و وسایلی که آن‌ها روی زمین عرضه می‌کنند، بارها توسط مشتری‌ها لمس می‌شود و همین مسئله می‌تواند شیوع بیشتر بیماری کرونا را در پی داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تأکید کرد: درصورتی که این دست‌فروشان را جمع‌آوری نکنیم، کانون نشر ویروس کرونا می‌شوند، بنابراین شهرداری باید اقدامی در این زمینه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته اقدامات خوبی در بحث گندزدایی شهر توسط شهرداری انجام گرفت، اما متأسفانه اخیراً کم‌رنگ شده که انتظار داریم دوباره با جدیت اجرا شود.

سالاری همچنین به وجود برخی سنت‌ها مانند چهارشنبه‌سوری و یا پنجشنبه آخر سال هم اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود این برنامه‌ها را مدیریت کنیم تا تجمع بالای مردم را به‌دلیل احتمال انتقال شدید بیماری نداشته باشیم.

وی در ادامه به ظرفیت تخت‌های خالی هتل‌ها و میهمانسراهای استان در این ایام هم اشاره کرد و افزود: درصورتی که به شرایط حادی برسیم، برای دوران نقاهت مبتلایان کرونا می‌توان از ظرفیت هتل‌ها و میهمانسراها استفاده کرد.

شناسه خبر 18302