شناسه خبر:13487
1398/8/13 08:27:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از هزینه یک‌میلیارد تومانی در تهیه لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند استان خبر داد.

حجت الاسلام حاجی رضا زین‌العابدینی در هشتمین همایش «یاوران وقف» اظهار کرد: سنت حسنه وقف در کشور قدمتی دیرینه دارد و جایگاه واقفان خیراندیش بسیار والاست.

وی افزود: خوشبختانه استان همدان از نظر وقف و وجود خیران و واقفان خیراندیش در تمام زمینه‌ها در بین استان و کشور سرآمد بوده و جایگاه ویژه‌‌ای دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه اقدامات اوقاف تعطیلی ندارد افزود: قبل از آغاز سال کار با طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آغاز شد و در ادامه برنامه‌هایی چون «سوگواره یاس نبوی» ویژه شهادت حضرت زهرا(س)، بصیرت عاشورایی در تحقق نیات واقفین به منظور برگزاری عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) و «ضیافت الهی» ویژه ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی به برگزاری طرح «نشاط معنوی» با همکاری اوقاف استان به منظور اوقات فراغت نوجوانان گفت: اجرای امینانه واقفان خیراندیش در مهر تحصیلی و تهیه لوازم التحریر برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های سازمان است.

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به اینکه در سال تحصلی جدید بیش از 5 هزار بسته لوازم التحریر به ارزش یک میلیارد تومان از محل نیات تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شد خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان از دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه امسال سازمان اوقاف و امور خیریه کمک به زندانیان نیازمند را در اولویت قرار دارد گفت: 380 زندانی در سطح کشور آزاد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه مرحله دوم آزادی زندانیان 17 ربیع‌الاول انجام می‌شود افزود: اداره اوقاف استان در بخش عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات آماده مشارکت با بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری است.

به گزارش سپهرغرب همزمان با دهه وقف، همایش تجلیل از یاوران وقف و برگزیدگان مسابقات قرآنی در استان همدان با حضور مسئولان، واقفان خیراندیش و فعالان قرآنی برگزار شد.

شناسه خبر 13487