شناسه خبر:68481
1402/2/11 09:07:07
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید «قهرمان» خبر داد:

معرفی رشادت‌های «شهیدقهرمان» در قالب کتاب

سپهرغرب، گروه خبر - مینو جعفری ممتاز: فرمانده تیپ 316 زرهی شهید «قهرمان دودانگه» گفت: برای تهیه کتابی درخصوص زندگینامه شهید «قهرمان دودانگه» با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان حداکثر همکاری را خواهیم داشت.

سپهرغرب، گروه - مینو جعفری ممتاز : سرهنگ «مهرداد صفری» روز شنبه در دیدار با اساتید و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان همدان در محل تیپ زرهی پادگان شهیدقهرمان اظهار کرد: ارتش از دوران دفاع مقدس و تاکنون تشنه خدمت به مردم بوده و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایی که مدیریت بحران حضور ندارد نخستین صدا، صدای بالگردهای هوانیروز است.

وی با اشاره به برگزاری مانور اقتدار در سال 1401، افزود: ظرف 24 ساعت بعد از این ابلاغ اجرای مانور، بالغ‌بر 100 ادوات نظامی سنگین و سبک از تیپ خارج و به مکان مانور انتقال داده شد و در دل دشمنان هراس ایجاد کرد.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید «قهرمان دودانگه» خاطرنشان کرد: این آمادگی میان محدوده همین سیم‌های خاردار ایجاد می‌شود و آموزش‌ها در پادگان آجا در این مانورها خودش را به عرصه ظهور می‌گذارد‌‌.

وی عنوان کرد: هیچ استانی ازلحاظ تعداد مکان‌های نظامی همچون همدان نیست و پایگاه هوایی شهید «نوژه»، پدافند هوایی غرب کشور شهدای «سوباشی» و تیپ 316 زرهی شهید «قهرمان» سه منطقه نظامی استان هستند.

سرهنگ صفری گریزی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص لشکر 16 زرهی قزوین زد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که لشکر 16 زرهی را در کرخه نور شناختم که در آن عملیات تیپ سه لشکر 16، به فرماندهی امیر «جوادی» از فرماندهان استان همدان حضور داشتند.

   لزوم معرفی 150 شهید تیپ زرهی شهید «قهرمان» در عملیات نصر

وی ادامه داد: 150 نفر از کارکنان تیپ 316 زرهی شهید قهرمان در عملیات نصر سوختند و جنازه آنان برنگشت و این تیپ بیشترین شهدا را در عملیات نصر تقدیم انقلاب کرده است؛ این شهدا سوژه‌هایی هستند که می‌توان به آنان پرداخت و به نسل جوان و آینده معرفی کرد.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید «قهرمان» بیان کرد: در زمان صلح کار ما مرور آموزش‌ها است که روزی به درد می‌خورد. کار نیروی زمینی از اسلحه ژ3 گذشته است و امروز اسرائیل از قدرت نظامی ما هراس دارد و به قول یکی از فرماندهان نظامی، اسرائیل فقط در حد یکی از عملیات‌ دفاع مقدس است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سال جاری، گفت: لازم است دبیر کنگره ازلحاظ سخت‌افزاری نیز نیروهای مستقر در ستاد کنگره را حمایت کند؛ درخصوص معرفی زندگینامه شهدای سوخته در عملیات نصر و شهیدقهرمان حداکثر همراهی را خواهیم داشت.

سرهنگ صفری اضافه کرد: کارکنان این تیپ علاوه‌بر دوران دفاع مقدس، امروز هم رشادت‌های فراوانی را خلق کرده‌اند که می‌توان در قالب کتاب به معرفی زندگی آنان پرداخت؛ همچنین در راستای معرفی هرچه بیشتر شهدای ارتش از تهیه اینفوگرافیک این شهدا استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اساتیدی را برای تدریس علوم دفاع مقدس معرفی خواهیم کرد، تصریح کرد: دیدار با خانواده 65 شهید نیروی دریایی را در دستور کار خود قرار می‌دهیم. همچنین زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا تمامی کارکنان وظیفه این تیپ از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس همدان بازدید کنند.

وی به بیان مظلومیت ارتش پرداخت و ابراز کرد: ارتش تشنه خدمت به مردم است و گاهی اوقات به‌دلیل ملاحظات حفاظتی نتوانسته‌ایم اقدامات ارتش را اعلام کنیم.

   تهیه اینفوگرافیک معرفی شهدای ارتش

در ادامه این جلسه نماینده آجا در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان، گفت: به همین منظور دفتری برای استقرار یگان‌های آجا در محل ستاد کنگره شهدا و بنیاد شهید استان همدان درنظر گرفته شده است.

سرهنگ علی‌اصغر شیخی با بیان اینکه مناسبت‌ها و برنامه‌های ملی و استانی که ستاد کل نیروهای مسلح برای اجرا به استان ابلاغ کرده 52 مورد است، افزود: امیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش به‌زودی به همدان خواهند آمد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ‌بر 100 عنوان کتاب در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان به چاپ رسیده است، تصریح کرد: از این تعداد فقط یک کتاب از شهدای آجا بود که می‌طلبد بیشتر در سوژه‌یابی‌ها به معرفی شهدای ارتش توجه شود‌.

وی به ظرفیت بالای فضای مجازی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان پرداخت و گفت: تیپ زرهی می‌تواند اخبار خود را برای ما ارسال کند تا در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنیم که در اختیار مردم قرار داده شود.

نماینده آجا در اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان این توانایی را داریم که برای 852 شهید پادگان قهرمان اینفوگرافیک تهیه کنیم، گفت: برای تهیه موشن‌گرافیک شهدای ارتش نیز آمادگی داریم و آن را برای انتشار در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 65 پیشکسوت دریایی و 16 خانواده معظم شهدای نیروی دریایی ارتش در سطح استان شناسایی شده است، یادآور شد: در این راستا در مراسم‌های مختلف از خانواده شهدای نیروی دریایی تجلیل می‌شود‌.

سرهنگ شیخی عنوان کرد: در راستای جهاد تبیین سعی می‌کنیم از پیشکسوتان ارتشی دعوت کنیم که در مراکز فرهنگی سخنرانی کنند تا کمک کنیم ارتش از این مظلومیت خارج شود.

وی با بیان اینکه زمینه بازدید 40 نفر از کارکنان سه یگان ارتش از باغ‌موزه دفاع مقدس و مخزن اسناد و کتابخانه ملی را در اردویی یک‌روزه فراهم کرده‌ایم، یادآور شد: آمادگی داریم برای تمامی کارکنان و خانواده‌های ارتش دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی رایگان برگزار کنیم.

   در سوژه‌یابی کتاب‌ها به شهدای ارتش توجه ویژه‌ای می‌شود

مدیر حوزه ادبیات، تحقیقات و پژوهش اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز اظهار کرد: ارتش تبلور استقلال و مردانی است که آوازه غیرت آنان دروازه‌های جهان را درنوردیده و وظیفه پاسداری و استقلال تمامیت ارضی، به‌عهده ارتشیان است.

محمد برخوردار با بیان اینکه در سوژه‌یابی کتاب‌های دفاع مقدس به شهدای ارتش توجه ویژه‌ای خواهد شد، افزود: اعلام آمادگی می‌کنیم که کتابی درخصوص زندگی «قهرمان دودانگه» تهیه کنیم.

مدیر حوزه ادبیات، تحقیقات و پژوهش اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابراز کرد: همچنین آمادگی داریم کتابخانه‌ای با نام این شهید بزرگوار در کوی سازمانی تیپ زرهی ایجاد کنیم تا خانواده ارتشیان هم به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس دسترسی داشته باشند‌.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی کسر خدمت برای سربازان وظیفه کارشناسی ارشد، گفت: علاوه‌بر کسر خدمت سه الی 12 ماهه، یک سابقه و رزومه علمی برای آنان نیز درنظر گرفته می‌شود.

برخوردار ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس دوره ضمن خدمت با موضوع علوم و دفاع مقدس برای کادر و سربازان وظیفه برگزار و همچنین جلساتی با پیشکسوتان و نویسندگان نیز برگزار می‌کنیم.

وی به وجود 100 نویسنده حوزه ادبیات پایداری در همدان اشاره کرد و گفت: این آمادگی را داریم تا از زندگینامه هر پیشکسوت یا شهید ارتش که معرفی می‌کنید، کتاب تهیه کنیم.

مدیر حوزه ادبیات، تحقیقات و پژوهش اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در پایان تصریح کرد: این آمادگی را داریم تا ایستگاه‌های پایداری را در جاهایی که سربازان وظیفه حضور دارند، برپا کنیم.

شناسه خبر 68481