شناسه خبر:79301
1402/11/18 10:02:46

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از افتتاح سینما فردوسی قروه در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مجل مجتمع فردوسی شهر خبر داد

علی‌اصغر دریایی با اشاره به اینکه مراحل آماده‌سازی سینمای فردوسی در شهر قروه به پایان رسیده و در آستانه افتتاح است، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم شهرستان قروه امکان استفاده برای دیدن فیلم‌های سینمایی وجود نداشت بنابراین با همکاری سازمان سینمایی کشور در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی این شهر سینما راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: رسانه سینما می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری مؤثر باشد و موجبات سرور و نشاط اجتماعی را نیز فراهم نماید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نقش و جایگاه فیلم و سینما در ارتقای فرهنگی و هنری شهر اذعان داشت: سینمای ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این ویژگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد و فساد جلوگیری نماید.

دریایی ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری انجمن و تشکل‌های عرصه فرهنگ و هنر گفت: این سینما در شهر قروه توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود.

وی ضمن تأکید مجدد بر اهمیت و جایگاه سینمای در ارتقای فرهنگی سطح خانواده‌ها خاطرنشان کرد: امروزه تلاش و همت بر این است که محیطی امن برای حضور خانواده در سالن‌های و سینماهای سطح استان فراهم نماییم.

مدیرکل فرهنگ کردستان بیان کرد: سالن سینمای فردوسی قروه دارای ظرفیت بیش از 187 نفر و با امکانات و سیستم‌های صوتی و تصویری با کیفیت مجهز و تکمیل شده است.

دریایی با بیان اینکه مراحل آماده‌سازی این سینمای به پایان رسیده است، گفت: روز چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال جاری با حضور مقامات استانی و شهرستان سینمای فردوسی قروه افتتاح می‌شود.

شناسه خبر 79301