مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان:
ملایر قطب فرهنگی اصلاح الگوی مصرف و تربیت نسل مسئولیتپذیر بشود
اختصاص ردیف اعتباری ویژه زنان روستایی و عشایری/ هدفگذاری ایجاد 500 روستابازار
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان گفت: زنان باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف پیشگام باشند و با توجه به اینکه با چالش سالمندی جمعیت روبهرو هستیم، نیاز به تربیت نسلی اثرگذار و مسئولیتپذیر برای آینده کشور داریم که شهرستان ملایر میتواند بهعنوان یک قطب فرهنگی در این زمینه برای کل کشور الگو شود.
طاهره قیومی روز دوشنبه در نشست با بانوان کارآفرین شهرستان ملایر ضمن بیان اینکه برای ایجاد 500 روستابازار در کشور هدفگذاری شده است، ابراز کرد: با حمایت رئیسجمهور، تبصره 15 جهت اختصاص ردیف تسهیلات برای زنان روستایی و عشایر ابلاغ شده که روز گذشته در این خصوص تفاهمنامهای با بانک کارآفرینی منعقد شد.
این مقام مسئول افزود: براساس این تفاهم، بانک مذکور مکلف شده تا اعتبارات مشخصی را به شرط ایجاد کسبوکارهای پایدار توسط بانوان، اختصاص دهد و آییننامه اجرایی این تسهیلات حداکثر تا دو ماه آینده ابلاغ خواهد شد تا پرداختها در سال جاری محقق شود.
وی تأکید کرد: این تسهیلات به شرط ایجاد کسبوکار پایدار و بدون وثیقه و از طریق اعتبارسنجی به بانوان کارآفرین روستایی و عشایر پرداخت میشود.
قیومی اختصاص این ردیف اعتباری را فرصتی مغتنم برای بانوان دانست و بیان کرد: لازم است کارگروه ویژهای در این زمینه تشکیل شود تا تسهیلات اختصاص یافته برای بانوان برنگردد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان با بیان اینکه پیگیر مسائل و مشکلات بانوان در دولت چهاردهم هستیم، گفت: سفرهای استانی با محوریت پیگیری مسائل و مطالبات بانوان روستایی و عشایر آغاز شده است.
قیومی عدم دسترسی به تسهیلات مالی و بازار فروش را دو مشکل عمده بانوان در این سفرها عنوان کرد و افزود: در نشستهای متعدد، صدای بانوان را به گوش مسئولان رساندیم و مطالبات اصلی آنان در حوزه بازار و تسهیلات، مستقیماً به رئیسجمهور منعکس شد.
* راهاندازی دو پلتفرم فروش برخط و حذف واسطهها
وی ضعف در بازاریابی را چالش اصلی دیگر تولیدات بانوان عنوان کرد و گفت: محصولات ارزشمندی مانند گیاهان دارویی، هنوز در بستهبندیهای ساده و بدون برند عرضه میشوند که در فضای رقابتی امروز، این امر موجب از دست دادن بازار میشود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده از راهاندازی دو پلتفرم اختصاصی برای رفع مشکل فروش و حذف واسطهها خبر داد و افزود: استانهای گلستان و خراسان رضوی بهعنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب شدهاند و فاز نخست این پلتفرم حداکثر تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد.
قیومی ادامه داد: پلتفرم ملی فروش مستقیم گام دیگر برای حل مشکل بانوان است که با هدف حذف کامل واسطهها و اتصال مستقیم تولیدکنندگان زن به بازار، در دست طراحی است و پیشبینی میشود تا دهه فجر امسال به بهرهبرداری برسد.
وی بر لزوم برنامهریزی زنجیرهای از کشت تا بازار تأکید و خاطرنشان کرد: تعاونیها موظف هستند محصولات بانوان را جمعآوری و برای فروش آنها چارهاندیشی کنند که در این خصوص هدفگذاری شده تا پایان سال، 500 بازار روستایی در کشور فعال و حلقه تولید به فروش تکمیل شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده گفت: این درحالی است که محصولات بومی یا باید از طریق توسعه گردشگری مشتری مستقیم برای این محصولات جذب کنند و یا با همکاری صنایع، آنها را با سود کم اما در مقیاس وسیع در سطح کشور، توزیع کنند که فعال شدن این پلتفرم به این مشکل پایان میدهد.
قیومی با اشاره به عبور از فروش سنتی و اتصال به بازارهای الکترونیک و منطقهای، بر لزوم تحول در روشهای فروش تأکید کرد و افزود: بانوان کارآفرین لازم است قدری از فضای سنتی فاصله بگیرند و به بازار الکترونیک ورود کنند، چراکه گردشگری اغلب فصلی است و اتصال به شبکه ملی فروش، امکان حضور دائمی را فراهم میکند.
وی یادآور شد: ما قول میدهیم تا پایان دولت، بانوان کارآفرین را به بازارهای منطقه متصل کنیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده همچنین از زنان برای ایفای نقش در اصلاح الگوی مصرف و فرزندآوری برای جوانی جمعیت درخواست کرد: زنان باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف پیشگام باشند و با توجه به اینکه با چالش سالمندی جمعیت روبهرو هستیم، نیاز به تربیت نسلی اثرگذار و مسئولیتپذیر برای آینده کشور داریم.
قیومی تأکید کرد: شهرستان ملایر میتواند بهعنوان یک قطب فرهنگی در این زمینه برای کل کشور الگو شود.
* راهاندازی بازارهای محلی در امامزادگان برای عرضه محصولات بانوان
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده با اشاره به برنامهریزی برای توسعه و احیای بازارهای عرضه محصولات بانوان در بقاع متبرکه سراسر کشور، بر نقشآفرینی مستقیم زنان روستایی و عشایر در چارچوب زیستبوم خود تأکید کرد.
قیومی اظهار کرد: در کشور حدود هشت هزار بقعه داریم که حداقل نیمی از آنها ظرفیت ایجاد بازارچههای سرپوشیده را دارند و پارسال دستورالعمل لازم برای استفاده از این فضاها بهویژه توسط بانوان در ماه مبارک رمضان، به تمامی استانها ابلاغ و اجرا شد و امسال نیز تلاش میکنیم این بازارها احیا و فعال شوند.
وی با بیان اینکه مخالف آمدن زنان روستایی و عشایر به شهرها برای فروش محصولات هستیم، تصریح کرد: این کار مغایر با زیستبوم آنان است و میتواند معضلات اجتماعی به همراه داشته باشد و راه حل اصلی، حذف واسطهها و ایجاد بسترهایی است که محصولات این زنان به اقصی نقاط کشور ارسال شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده افزود: در وزارتخانه پیگیر تشکیل دفتر فرصتهای سرمایهگذاری هستیم تا سرمایهگذاران خُرد را از شهرستانها و روستاها شناسایی و جذب کنیم.
قیومی گفت: این اقدام برای سال آینده در دستور کار قرار دارد و براساس شرایط و زیستبوم هر استان و شهرستان، اجرایی خواهد شد.
در این نشست بانوان کارآفرین در حوزههای مختلف مسائل، مشکلات و مطالبات خود را با مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان مطرح کردند و راهکارهای لازم ارائه شد.
طاهره قیومی روز دوشنبه در نشست با بانوان کارآفرین شهرستان ملایر ضمن بیان اینکه برای ایجاد 500 روستابازار در کشور هدفگذاری شده است، ابراز کرد: با حمایت رئیسجمهور، تبصره 15 جهت اختصاص ردیف تسهیلات برای زنان روستایی و عشایر ابلاغ شده که روز گذشته در این خصوص تفاهمنامهای با بانک کارآفرینی منعقد شد.
این مقام مسئول افزود: براساس این تفاهم، بانک مذکور مکلف شده تا اعتبارات مشخصی را به شرط ایجاد کسبوکارهای پایدار توسط بانوان، اختصاص دهد و آییننامه اجرایی این تسهیلات حداکثر تا دو ماه آینده ابلاغ خواهد شد تا پرداختها در سال جاری محقق شود.
وی تأکید کرد: این تسهیلات به شرط ایجاد کسبوکار پایدار و بدون وثیقه و از طریق اعتبارسنجی به بانوان کارآفرین روستایی و عشایر پرداخت میشود.
قیومی اختصاص این ردیف اعتباری را فرصتی مغتنم برای بانوان دانست و بیان کرد: لازم است کارگروه ویژهای در این زمینه تشکیل شود تا تسهیلات اختصاص یافته برای بانوان برنگردد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان با بیان اینکه پیگیر مسائل و مشکلات بانوان در دولت چهاردهم هستیم، گفت: سفرهای استانی با محوریت پیگیری مسائل و مطالبات بانوان روستایی و عشایر آغاز شده است.
قیومی عدم دسترسی به تسهیلات مالی و بازار فروش را دو مشکل عمده بانوان در این سفرها عنوان کرد و افزود: در نشستهای متعدد، صدای بانوان را به گوش مسئولان رساندیم و مطالبات اصلی آنان در حوزه بازار و تسهیلات، مستقیماً به رئیسجمهور منعکس شد.
* راهاندازی دو پلتفرم فروش برخط و حذف واسطهها
وی ضعف در بازاریابی را چالش اصلی دیگر تولیدات بانوان عنوان کرد و گفت: محصولات ارزشمندی مانند گیاهان دارویی، هنوز در بستهبندیهای ساده و بدون برند عرضه میشوند که در فضای رقابتی امروز، این امر موجب از دست دادن بازار میشود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده از راهاندازی دو پلتفرم اختصاصی برای رفع مشکل فروش و حذف واسطهها خبر داد و افزود: استانهای گلستان و خراسان رضوی بهعنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب شدهاند و فاز نخست این پلتفرم حداکثر تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد.
قیومی ادامه داد: پلتفرم ملی فروش مستقیم گام دیگر برای حل مشکل بانوان است که با هدف حذف کامل واسطهها و اتصال مستقیم تولیدکنندگان زن به بازار، در دست طراحی است و پیشبینی میشود تا دهه فجر امسال به بهرهبرداری برسد.
وی بر لزوم برنامهریزی زنجیرهای از کشت تا بازار تأکید و خاطرنشان کرد: تعاونیها موظف هستند محصولات بانوان را جمعآوری و برای فروش آنها چارهاندیشی کنند که در این خصوص هدفگذاری شده تا پایان سال، 500 بازار روستایی در کشور فعال و حلقه تولید به فروش تکمیل شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده گفت: این درحالی است که محصولات بومی یا باید از طریق توسعه گردشگری مشتری مستقیم برای این محصولات جذب کنند و یا با همکاری صنایع، آنها را با سود کم اما در مقیاس وسیع در سطح کشور، توزیع کنند که فعال شدن این پلتفرم به این مشکل پایان میدهد.
قیومی با اشاره به عبور از فروش سنتی و اتصال به بازارهای الکترونیک و منطقهای، بر لزوم تحول در روشهای فروش تأکید کرد و افزود: بانوان کارآفرین لازم است قدری از فضای سنتی فاصله بگیرند و به بازار الکترونیک ورود کنند، چراکه گردشگری اغلب فصلی است و اتصال به شبکه ملی فروش، امکان حضور دائمی را فراهم میکند.
وی یادآور شد: ما قول میدهیم تا پایان دولت، بانوان کارآفرین را به بازارهای منطقه متصل کنیم.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده همچنین از زنان برای ایفای نقش در اصلاح الگوی مصرف و فرزندآوری برای جوانی جمعیت درخواست کرد: زنان باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف پیشگام باشند و با توجه به اینکه با چالش سالمندی جمعیت روبهرو هستیم، نیاز به تربیت نسلی اثرگذار و مسئولیتپذیر برای آینده کشور داریم.
قیومی تأکید کرد: شهرستان ملایر میتواند بهعنوان یک قطب فرهنگی در این زمینه برای کل کشور الگو شود.
* راهاندازی بازارهای محلی در امامزادگان برای عرضه محصولات بانوان
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده با اشاره به برنامهریزی برای توسعه و احیای بازارهای عرضه محصولات بانوان در بقاع متبرکه سراسر کشور، بر نقشآفرینی مستقیم زنان روستایی و عشایر در چارچوب زیستبوم خود تأکید کرد.
قیومی اظهار کرد: در کشور حدود هشت هزار بقعه داریم که حداقل نیمی از آنها ظرفیت ایجاد بازارچههای سرپوشیده را دارند و پارسال دستورالعمل لازم برای استفاده از این فضاها بهویژه توسط بانوان در ماه مبارک رمضان، به تمامی استانها ابلاغ و اجرا شد و امسال نیز تلاش میکنیم این بازارها احیا و فعال شوند.
وی با بیان اینکه مخالف آمدن زنان روستایی و عشایر به شهرها برای فروش محصولات هستیم، تصریح کرد: این کار مغایر با زیستبوم آنان است و میتواند معضلات اجتماعی به همراه داشته باشد و راه حل اصلی، حذف واسطهها و ایجاد بسترهایی است که محصولات این زنان به اقصی نقاط کشور ارسال شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان و خانواده افزود: در وزارتخانه پیگیر تشکیل دفتر فرصتهای سرمایهگذاری هستیم تا سرمایهگذاران خُرد را از شهرستانها و روستاها شناسایی و جذب کنیم.
قیومی گفت: این اقدام برای سال آینده در دستور کار قرار دارد و براساس شرایط و زیستبوم هر استان و شهرستان، اجرایی خواهد شد.
در این نشست بانوان کارآفرین در حوزههای مختلف مسائل، مشکلات و مطالبات خود را با مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان مطرح کردند و راهکارهای لازم ارائه شد.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.