شناسه خبر:55274
1401/2/24 08:52:57

سپهرغرب، گروه خبر: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز با هدف هدایت افکار نسل جوان و پاسخی کوبنده به تهاجم فرهنگی دشمنان است.

سید احمد زرهانی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی اذان منتظران اظهارکرد: حرکت‌های سازمان یافته در قالب جشنواره‌های فرهنگی و هنری در راستای احیای تفکر دینی و معارف نماز و اذان در کشور باید ایجاد شود.

وی یادآوری کرد: آنچه را که امام راحل پایه‌گذاری و شهدا با نثار خون خود آن را آبیاری و رهبری فرزانه انقلاب به آن طراوت بخشیدند زمینه ای برای ظهور منجی عالم بشریت و دگرگون کردن حرکت تاریخ از مسیر مادی گرایی به سمت جامعه توحیدی است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: جشنواره فرهنگی و هنری اذان منتظران راهی است که در دولت جدید به موازات تلاش‌های اقتصادی برای حل مشکلات معیشتی، برای احیای تفکر دینی، حیات طیبه و مهدویت شکل گرفت و باید بعد از این قدم، گام‌های بعدی برداشته شود.

زرهانی افزود: در حال حاضر جشنواره فرهنگی «فجر تا فجر» نیز آغاز شده و همه استانداران با دستور وزیر کشور، ائمه جمعه و متفکران پای کار آمده و در این باره سرمایه گذاری کردند.

وی تاکید کرد: هدف ما از برگزاری جشنواره اذان طنین افکن کردن زنگ و صدای اذان در سراسر کشور است که استقبال از این جشنواره به ویژه سهم 70 درصد کودکان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان از آثار ارسالی به این جشنواره جای سپاس از خداوند را دارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: دشمن با سرمایه گذاری بالا درصدد هدایت فکر نسل نو با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و تولید و تکثیر آثار هنری مخرب بوده اما برگزاری این جشنواره پاسخی است به تهاجم فرهنگی صهیونیست‌ها است.

زرهانی تاکید کرد: باید در سراسر کشور جشنواره مختلف دینی و فرهنگی برگزار کرد تا ذهن و ضمیر کشور را متوجه ارزش‌های الهی کنیم چرا که حیات طیبه کلید رستگاری و نجات انسان‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: برای برگزاری جشنواره فرهنگی اذان منتظران از سال گذشته با حمایت و پشتیبانی استاندار همدان اقدام‌های لازم صورت گرفت و همه مسئولان با تمامی وجود پای کارآمدند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: بیش از 2 هزار اثر از سراسر کشور برای این جشنواره ارسال و داوری شد که نشانه ای از توفیق این حرکت ارزشمند است.

زرهانی گفت: قدرت تولید علم و هنر فرهنگسازی در کشور بالا است چرا که از 1400 سال پیش پسوند مقدسی برای علم، فرهنگ و دین ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که دنیا گرفتار مادی گرایی شده اما در سال 1991 نویسنده ای در کتاب «جنگ تمدن ها» نوشت که فرهنگ غرب به علت افسردگی، ناامیدی، پوچ گرایی و اعتیاد به سمت افول نزدیک شده در حال اضمحلال است و 2 فرهنگ در حال طلوع هستند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: تمدن کنفسیوسی با رویکرد اقتصادی و تمدن اسلامی با رویکرد احیای معنویت و بازگشت به دین 2 تمدن در حال ظهور هستند بنابراین ایجاد تلاطم‌هایی در جهان از جمله لشکرکشی به کشورهای اسلامی توسط بوش پسر برای به تاخیر انداختن ظهور تمدن اسلامی بود.

زرهانی گفت: اذانی که 1.5 میلیارد مسلمان جهان سر می‌دهند زنگ بیداری برای حکومت جهانی واحد، اقامه عدل، دین و توحید است.

جشنواره علمی، ادبی و هنری در 10 قالب مقاله علمی، مستند، کلیپ کوتاه، موشن گرافی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، شعر، خاطر و داستان سال گذشته آغاز به کار کرد.

پس از اتمام زمان فراخوان 2 هزار و 106 اثر در قالب‌های مختلف ارسال که نسبت به دسته بندی آنها و ارائه به کمیته داوری اقدام شد.

رتبه اول تا سوم برگزیدگان افراد بزرگسال بودند و به کودکان جایزه ای تعلق نمی گرفت که تدبیر و موافقت استاندار همدان از بین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره در سه بخش نقاشی، عکاسی و کلیپ افرادی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

شناسه خبر 55274