شناسه خبر:54252
1401/1/27 09:19:51
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد:

برگزاری اجتماع عظیم قرآنی‌ها در استان همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اجتماع عظیم قرآنی‌های استان در حسینیه امام خمینی (ره) را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری با بیان اینکه اجتماع عظیم قرآنیان استان از برنامه‌های شاخص است که با حضور قاریان، حافظان و خادمان قرآن در بخش‌های مختلف رقم خواهد خورد، افزود: از حدود 60 خادم قرآن در این برنامه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دیگر مسئولین و شخصیت‌های استان در عصر روز یکشنبه که منتهی به اذان مغرب و عشا و افطار خواهد شد، تقدیر می‌شود.

نظیری خاطرنشان کرد: امسال در ماه رمضان شاهد استقبال خوب از برنامه‌های مذهبی و عبادی هستیم و به عطشی که مردم ما برای حضور در محافل و مجالس داشتند، پاسخ داده شده و امیدواریم با دعاها و مناجات و استغاثه‌ها، شاهد از بین رفتن بیماری کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه محافل جزءخوانی قرآن در تمام استان در فضاهای شهری و روستایی درحال برگزاری است، تأکید کرد: نمازهای جماعت، خطبه‌ها، جلسات بانوان و غیره به‌صورت گسترده درحال اجرا است؛ همچنین حضور مبلغان در دانشگاه‌ها و مناجات‌های شبانگاه و سحرگاه در سراسر استان درحال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در میلاد امام حسن مجتبی (ع) جشن در مساجد و هیئت‌های حسینی خواهیم داشت که در تمام شهرستان‌ها به‌عنوان جشن شاخص برنامه‌ریزی شده است.

نظیری گفت: بخشی از این برنامه‌ها و جشن‌ها به فضاهای بیرونی و محل حضور عموم مردم و فضای بیرونی هیئت‌ها و مساجد سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: از سالیان گذشته به همت حضرت آیت‌الله طه محمدی برنامه جشن شاخص در شب میلاد امام حسن مجتبی در شهرستان فامنین برگزار شده که یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات مردمی در شب میلاد است و شنبه‌شب هم در مسجد اعظم فامنین برگزار خواهد می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای سرود بسیار زیبای سلام فرمانده به همت جمعی از عزیزان و بیش از 400 نفر از نوجوانان که مدت‌ها درحال تمرین هستند یکی دیگر از برنامه‌های شاخص میلاد است که در استان همدان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این برنامه در شام میلاد در مریانج نمایش داده خواهد شد و در روز دوشنبه عصر در باغ‌موزه همدان هم‌زمان با برگزاری جشن اجرا می‌شود.

نظیری تصریح کرد: برنامه‌های شب‌های قدر با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نزدیک به دو هزار و 500 نقطه تبلیغی در استان همدان با قوت و قدرت برگزار خواهد شد و در عموم مساجد، بقاع متبرکه و محافل در روستاها و شهرها برنامه‌های شب قدر انجام خواهد شد و بناست که عموم محافل از مبلغین و طلاب بهره‌مند شوند و حتماً در جلسات یک بخش به بیان معارف دینی با رویکرد جهاد تبیین اختصاص داده می‌شود.

شناسه خبر 54252