شناسه خبر:71156
1402/4/18 08:31:23
نماینده ولی فقیه در استان در دیدار مدیران بانک سپه:

بانک‌ها در بحث ودیعه مسکن به کمک مستاجران بیایند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مشکلات زیاد مردم درخصوص اقتصاد، عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که درحال حاضر مردم با آن درگیر هستند، بحث ودیعه مسکن برای مستأجران است که این امر نیاز به همدلی و کمک مجموعه‌های ذی‌ربط به‌ویژه بانک‌ها دارد.

مدیر شعب بانک سپه منطقه همدان به همراه معاونین و رؤسای شعب شهر هم‌زمان با دهه امامت و ولایت با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار کردند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان در ابتدای این دیدار ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، از زحمات کارکنان بانک سپه در سطح استان تقدیر و تشکر کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه قوانین وضع‌شده در جهت حذف ربوی بودن سیستم بانکی در سال‌های 61-1360 منطبق بر واقعیت‌های اقتصادی کشور نیست، افزود: کارکنان بانک‌ها در حد امکان خود می‌بایست نسبت به توجیه مشتریان جهت دریافت تسهیلات منطبق با نیاز خود و نیز عقود مرتبط با تسهیلات پرداختی اقدام کنند تا اثرات ربوی بودن از بین برود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با اشاره به مطالعات و بررسی‌های صورت‌گرفته در مباحث بانکی، اظهار کرد: استفاده از عقد مرابحه در پرداخت تسهیلات بانکی به‌دلیل کمتر بودن شبهات شرعی، می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی یکی از مهم‌ترین مشکلات سیستمی بانکی را بحث ربا عنوان کرد و این مشکل را مربوط به کارکنان و افراد ندانسته و قوانین و ساختار را متولی این امر برشمرد.
امام‌جمعه همدان با اشاره به مشکلات زیاد مردم درخصوص اقتصاد، عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که درحال حاضر مردم با آن درگیر هستند، بحث ودیعه مسکن برای مستأجران است که این امر نیاز به همدلی و کمک مجموعه‌های ذی‌ربط به‌ویژه بانک‌ها دارد.
وی با توجه به نیاز استان به توسعه و رشد اقتصادی، صاحبان شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌داران را دعوت به سرمایه‌گذاری در داخل استان کرد و افزود: انتظار می‌رود این افراد نسبت به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند و از خروج منابع مالی خود از استان جلوگیری کنند.
مدیر شعب بانک سپه منطقه همدان نیز در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از عملکرد بانک در استان پرداخت و عنوان کرد: بانک سپه به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور، سیاست‌ها و فعالیت‌های خود را براساس مأموریت‌های ابلاغی بالادستی نظام اسلامی تهیه و تنظیم کرده است.
رضا عسگری فعالیت بانک سپه در زمینه‌های ایجاد «اشتغال و تولید» را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: در سال گذشته بانک سپه استان بالغ‌بر 40 هزار فقره تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت کرده که از این میزان 30 درصد به تسهیلات تکلیفی کمک به اشتغال و حمایت از نهاد‌های حمایتی در قالب قرض‌الحسنه اختصاص یافته است.
وی اذعان کرد. بانک سپه همواره در راستای نیاز‌های روز مردم محصولات و خدمات مختلفی ارائه کرده است و در سال جاری تمامی برنامه‌های این بانک در راستای رفع هرچه سریع‌تر نیازهای مردم است.

شناسه خبر 71156