شناسه خبر:68427
1402/2/10 09:15:12

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: در سال جاری با توجه به تصویب بودجه سه هزار و 750 میلیاردی شهرداری، بخشی از این بودجه به مباحث گردشگری اختصاص یافته است.

محمود مسگریان با بیان اینکه در سال جاری با توجه به تصویب بودجه سه هزار و 750 میلیاردی شهرداری بخشی به مباحث گردشگری اختصاص یافته است، اظهار کرد: برنامه‌های گردشگری بودجه خوبی را به خود اختصاص داده‌اند که شامل نصب برخی از جداره‌سازی‌‌ها در بخش تاریخی شهر همدان برای بازسازی یک گذر فرهنگی بوده و همچنین خرید برخی از خانه‌های تاریخی در بودجه لحاظ شده است.

وی ادامه داد: مسئله دیگری که در پایان سال گذشته ملاحظه شد، بحث ترافیک شهری بود که شورای اسلامی شهر با وسواس و دقت برنامه‌های تأثیرگذاری برای سال جاری داشت که می‌توان به هوشمند‌سازی معابر و چراغ قرمزها که نقش بسزایی در کاهش ترافیک دارند، اشاره کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازلحاظ کیفیت و کمیت دارای محدودیت است، اذعان کرد: تقویت حمل‌ونقل عمومی نقش تأثیرگذاری در کاهش ترافیک دارد و با توجه به اینکه تعداد اتوبوس‌های عمومی اندک است و عمر بالایی دارند، در شورای اسلامی شهر مصوب کرد 100 دستگاه اتوبوس به حمل‌ونقل درون‌شهری اضافه کنیم.

مسگریان از اجرای خط ویژه ‌BRT خبر داد و افزود: در سال جاری دو معبر به‌عنوان معبر خاص عبورومرور وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرارداد احداث پارک حاشیه‌ای در سال جاری تنظیم خواهد شد‌، گفت: این مهم باعث می‌شود شهروندان برای پارک در حاشیه خیابان مشکلی نداشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان به تعریض خیابان‌ها پرداخت و افزود: مطالعات اجتماعی احداث روگذر یا زیرگذر مدرس در دست انجام است و بودجه ساخت پُل به‌صورت روگذر یا زیرگذر درنظر گرفته شده؛ از دیگر پروژه‌های عمرانی می‌توان به بحث پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های باباطاهر و شهدا اشاره کرد که مطالعات آن‌ها نیز در دست اقدام است تا امسال به ثمر برسند.

مسگریان با بیان اینکه پروژه‌های شهرداری زمان‌بر هستند و معمولاً بودجه ملی به آن‌ها تخصیص داده نمی‌شود، ادامه داد: محل تأمین اعتبار این پروژه‌ها از منابع بودجه شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود برای ساخت پیاده‌راه بوعلی و اکباتان یونسکو کمک کرده که این مطلب درست نیست، افزود: از منابع بودجه شهرداری برای ساخت این پیاده‌راه‌ها استفاده شده است؛ یعنی این مردم هستند که برای شهر و شهرداری درآمد ایجاد می‌کنند و شهرداری با نظر موکلان مردم که همان اعضای شورای اسلامی شهر هستند، هزینه می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: درخواست داریم زمانی که پروژه‌ها اجرا می‌شود مردم همراهی و همکاری داشته باشند؛ برخی اوقات پروژه‌ای درحال اجرا است و شهرداری باید راه دیگری جهت عبورومرور ایجاد کند، بنابراین مردم می‌بایست صبور باشند و همکاری کنند، ما نیز در مقابل سعی می‌کنیم زمان اجرای پروژه کوتاه شود.

مسگریان با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با ارائه پیشنهادها کمک‌حال شورای اسلامی شهر و شهرداری باشند، اضافه کرد: مردم در هر زمینه‌ای می‌توانند پیشنهادهای خود را علاوه‌بر اینکه به شورای اسلامی شهر ارائه می‌دهند، با سامانه 137 شهرداری نیز در میان بگذارند و اعلام کنند؛ زیرا نظرات مردم در سطح شهر برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های شهرداری مفید است و می‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم. ما نیز در شورای اسلامی شهر در زمان ملاقات عمومی با مردم، نامه‌هایی که ارسال می‌شوند را بررسی می‌کنیم؛ گاهی اوقات پیشنهادی را شهروندی ارائه داده است که گره‌گشا بوده و از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت شهروندان در امر شهرسازی با توجه آموزش شهروندی مؤثر است، خاطرنشان کرد: در نوسازی شهروندان به‌موقع به این مهم بپردازند و کمک کنند تا بتوانیم با مشارکت مردم شهری آباد و پُررونق داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اشاره کرد: همدان از دید مسافران یکی از زیباترین شهرهای کشور است و یکی از معدود شهرهای جهان بوده که به شکل میدان مرکزی است و رینگ‌های آن داخل هم قرار دارد و شاید علت بخشی از ترافیک آن همین دلیل است.

گفتنی است، 9 اردیبهشت‌ماه در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی روز شورا‌ها نام‌گذاری شده است.

 

شناسه خبر 68427