شناسه خبر:67632
1402/1/21 08:47:36

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر گفت: در نوروز امسال 179 هزار و 588 مسافر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و دست‌ساز این شهرستان بازدید کردند.

ابراهیم جلیلی ابراز کرد: تعداد بازدیدهای نوروزی از جاذبه‌های ملایر در مقایسه با نوروز سال گذشته، 10 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه آمار بازدیدهای نوروزی از حدود 11 جاذبه تاریخی و طبیعی این شهرستان برآورد شده است، افزود: مجموعه تفریحی و توریستی جهان کوچک (مینی‌وُرلد)، بام ملایر، باغ تاریخی سیفیه، ارگ نوشیجان، بازار سنتی، موزه لطفعلیان و سد کلان ازجمله پُربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در ایام نوروز بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ادامه داد: مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد یا جهان کوچک که قرار است 138 اثر شاخص ایران و جهان در این مجموعه نصب شود، در صدر پُربازدیدترین‌های نوروزی ملایر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دست‌ساز قرار گرفت.
جلیلی ادامه داد: نوروز امسال 16 هزار و 437 مسافر در این شهرستان اقامت داشتند که حدود 40 درصد میزان اقامت‌های نوروزی در ملایر رشد یافت.
وی گفت: از این تعداد هفت هزار و 356 نفر در اقامتگاه‌های رسمی ازجمله هتل، متل، میهمان‌پذیرها و مراکز اقامتی با 45 درصد، هشت هزار و 866 نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی همچون آموزش‌وپرورش با 54 درصد و یک درصد نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اقامت کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز 68 مورد بازرسی و نظارت از تأسیسات گردشگری، مراکز اقامتی و مجتمع‌های بین‌ راهی انجام شد که نسبت به نوروز سال گذشته 50 درصد نظارت‌ها افزایش یافت و یک فقره شکایت هم نداشتیم.
جلیلی با اشاره به اجرای برنامه‌ها و رویدادهای مختلف در اماکن و آثار تاریخی شهرستان و جشنواره‌های نوروزی، گفت: در ایام تعطیلات نوروز 18 برنامه مختلف برگزار شد که هدف ما علاوه‌بر ایجاد شور و نشاط، معرفی آثار تاریخی، شناسایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری و میراث فرهنگی، معرفی برندهای کسب‌شده و رونق اقتصاد محلی است.
وی یادآور شد: در راستای ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی، ستاد اجرایی خدمات سفر با حمایت‌های ویژه فرماندار ملایر از 29 آذرماه تشکیل شد و علاوه‌بر یک ستاد اصلی، چهار ستاد فرعی و 10 کمیته به‌وجود آمد که بیش از 50 مصوبه به همراه داشت.

شناسه خبر 67632