شناسه خبر:64791
1401/10/19 09:15:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان گفت: دستکند سامن ضمن رعایت نکات مدنظر وزیر میراث فرهنگی آماده بازدید علاقمندان است.

علی خاکسار در خصوص اینکه گفته می‌شود دستکند سامن افتتاح شده اما فعلا پذیرای علاقمندان نیست اظهار کرد: دستکند زیرزمینی سامن باز است و آماده بازدید علاقمندان.
وی تصریح کرد: هفته گذشته در سفر وزیر میراث فرهنگی به ملایر دستکند زیرزمینی سامن بازدید و افتتاح شد که در حاشیه این بازدید وزیر نکاتی را برای بازگشایی این عرصه تاریخی گوشزد کرد که بر این اساس با رعایت همان نکات بازدید از دستکند انجام می‌شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان بیان کرد: وزیر میراث فرهنگی ازدحام و شلوغی داخل دستکند را خطرناک دانست و خواستار رعایت ایمنی بود که حتما این نکات رعایت می‌شود.
وی تاکید کرد: برای بازدید از دستکند بازدیدکنندگان بسیار کنترل شده داخل می‌شوند و ورودی و خروجی مستقل آن در ایمن بودن بسیار اثرگذار است و راهنمای گردشگری نیز در داخل دستکند مدام موارد لازم را متذکر می‌شود.
خاکسار در خصوص دستکند ارزانفود نیز یادآور شد: دستکند ارزانفود فعلا باید ساختمان آن تکمیل و مسیرش درست شود.
وی اضافه کرد: سقف این بنای تاریخی برای تابستان سال بعد آماده می‌شود و بعد از عید نوروز نیز کارهای مرمت آن در دستور کار قرار می‌گیرد‌‌.

شناسه خبر 64791