شناسه خبر:60535
1401/7/6 09:02:11

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان نیازمند تأمین اعتبار است.

محمد احمدی دراین‌باره اظهار کرد: سه دانگ از خانه تاریخی صمصام که برای تبدیل به موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند درنظر گرفته شده، در سال‌های اخیر خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه سه دانگ دیگر بنا نیز باید از مالک خریداری شود، تصریح کرد: اعتبارات استانی پاسخگوی تملک بنا نیست و خریداری بخش باقی‌مانده آن از اعتبارات ملی، پیشنهاد شده است.
احمدی با بیان اینکه برای تملک سه دانگ باقی‌مانده بین چهار تا پنج میلیارد تومان نیاز است، افزود: براساس اعتبارت سال 1400 می‌توانستیم یک دانگ از بنا را خریداری کنیم، اما مالک موافق نبود و تصمیم دارد هر سه دانگ را یکجا به فروش برساند.
وی با اشاره به اینکه به محض تخصیص اعتبار و تملک خانه تاریخی صمصمام درخواست موزه را صادر می‌کنیم، یادآور شد: تا زمان راه‌اندازی موزه، اشیای آن همچنان در مخزن همدان نگهداری خواهند شد.
نیمه دوم سال 99 بود که به دنبال شکایت حقوقی شورای اسلامی شهر و شهردار نهاوند از میراث فرهنگی، موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان تخلیه شد و با وجود تفاهم‌نامه 15 ساله برای در اختیار گذاشتن ساختمان جهت برپایی موزه مشارکتی با محکومیت میراث فرهنگی، موزه نهاوند از اشیای هفت هزار ساله خالی و اشیا به مخزن میراث فرهنگی همدان منتقل شد.

شناسه خبر 60535