شناسه خبر:58941
1401/5/27 09:18:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت: تاکنون 95 درصد دانش‌آموزان بین 12 الی 18 سال نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده‌اند و براساس قانون ما نمی‌توانیم دانش‌آموزی که واکسن نزده باشد را ثبت‌نام نکنیم، اما توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

سلمان محمدی پیش از ظهر روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت روز خبرنگار تشکیل شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌خصوص شهید صارمی، اظهار کرد: در طول تاریخ حوادث تلخ و شیرین فراوانی رخ داده، اما یکی از این حوادث مهم و تلخ، عاشورا است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین، تصریح کرد: بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف مهم اصحاب رسانه است که می‌توانند با روشنگری، معرفی و روایتگری نقش اساسی ایفا کنند.

محمدی با بیان اینکه انتقاد از دیگر وظایف اصحاب رسانه است، گفت: کار فرهنگی و جریان‌سازی باید از آموزش‌وپرورش آغاز شود، بنابراین با کمال میل آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات اصحاب رسانه بوده و از آن استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولین آموزش‌وپرورش موظف به پاسخگویی به اصحاب رسانه هستند، خاطرنشان کرد: اما انتظار داریم این تبادل همکاری به‌صورت دوطرفه باشد، خبرنگاران مطالبات مردم را گفته و در مقابل دستاوردهای آموزش‌وپرورش را نیز بیان کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری بر امیدآفرینی در جامعه تأکید دارند، بیان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم که امسال 370 هزار نفر دانش‌آموز داشته باشیم و برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است که تمامی دانش‌آموزان اول مهر در مدارس حضور داشته باشند.

محمدی پروژه مهر را بزرگ‌ترین پروژه در آموزش‌وپرورش اعلام کرد و با بیان اینکه این برنامه مربوط به فضاسازی، تجهیزات و نیروی انسانی است، گفت: تمامی موارد را چک می‌کنیم تا پس از کرونا بتوانیم یک مهر با نشاط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ آموزشی همچون آموزش حضوری نیست، تأکید کرد: از اولیا درخواست داریم که فرزندان خود را در نزدیک‌ترین مدرسه ثبت‌نام کنند.

دبیر شورای آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه دانش‌آموزان مانده از تحصیل درحال شناسایی هستند تا کسی جا نماند، خاطرنشان کرد: در مهرماه پیش رو 26 هزار معلم و 28 هزار بازنشسته در چند هزار مدرسه سامان‌دهی می‌شوند؛ بنابراین اولیا باید کمک کنند.

محمدی در ادامه اشاره‌ای نیز به کنکور امسال داشت و با بیان اینکه در کرمانشاه 230 نفر رتبه زیر هزار داشته‌ایم، گفت: فرآیند اجرایی رتبه‌بندی معلمان از فردا آغاز می‌شود، البته تا قبل از صدور احکام، مبلغی به‌صورت علی‌الحساب برای معلمان عزیز واریز خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در پروژه مهر کمیته بهداشت و ایمنی نیز وظیفه بهداشت محیط و نشاط مدارس را عهده‌دار است، خاطرنشان کرد: تاکنون 95 درصد دانش‌آموزان بین 12 الی 18 سال نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده‌اند و براساس قانون ما نمی‌توانیم دانش‌آموزی که واکسن نزده باشد را ثبت‌نام نکنیم، اما توصیه می‌کنیم دانش‌آموزان نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، همچنین بیش از 90 درصد همکاران ما در آموزش‌وپرورش نسبت به تزریق حداقل دو دوز واکسن اقدام کرده‌اند.

دریافت وجه از سوی مدارس موضوع داغی بود که در این نشست مورد بحث خبرنگاران قرار گرفت، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه دراین‌باره گفت: در قانون ذکر شده است که دریافت هرگونه هزینه از سوی مدارس دولتی ممنوع است، اما انتظار تعامل را نیز با خانواده‌ها داریم.

شناسه خبر 58941