شناسه خبر:53811
1401/1/17 09:12:37

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از فعالیت 400 شرکت فناور و 62 شرکت دانش‌بنیان در استان خبر داد و گفت: ازلحاظ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری جایگاه خوبی در کشور داریم.

امسال به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌‌آفرین» نام‌گذاری و مزین شده، معظم‌له فرمودند: «دوستان اکتفا نکنند به اینکه روی کاغذ و سربرگ‌های دستگاه‌های گوناگون این عبارت را بنویسند و یا تابلوهایی در خیابان نصب کنند، این‌ها کار نیست؛ عمده این است به معنای واقعی کلمه روی این سیاست‌گذاری شود، لکن هرچه بیشتر کار شود و بیشتر تلاش شود، بهتر خواهد بود».

با توجه به شعار سال، پارک علم و فناوری نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد؛ در این خصوص رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: با وجود محدودیت‌های ایجادشده به سبب همه‌گیری کرونا و اُفت قابل توجه در ایده‌های نوآورانه کشور، در پارک علم و فناوری کرمانشاه افزایش درخواست‌ها به‌ویژه درخواست‌های پذیرش را شاهد بودیم.

سیامک آزادی ادامه داد: سال گذشته در راستای توسعه فناوری و ارائه ایده‌های نوآورانه درمجموع 395 درخواست به پارک ارجاع شده که حدود 25 درصد نسبت به سال قبل‌تر از آن افزایش پیدا کرده و درخواست پذیرش ایده‌ها از 102 درخواست به 105 درخواست رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از ایده‌های نوآورانه و فناوری در همه نقاط استان حمایت کنیم. هم‌اکنون هفت مرکز رشد و دو کانون شکوفایی خلاقیت در سراسر استان داریم که افراد صاحب ایده می‌توانند با مراجعه به این مراکز ایده‌های خود را پیگیری کنند تا از ایده به تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان برسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارها، گفت: 295 شرکت فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان بوده و تعدادی هم تحت حمایت مراکز رشد هستند؛ درمجموع 400 شرکت فناور در استان داریم که در سطوح مختلف فعالیت می‌کنند.

آزادی اضافه کرد: مراحل رشدیافتگی شرکت‌های فناور استان باهم متفاوت است، حداقل 50 درصد آن‌ها توانسته‌اند از شخصیت حقیقی به حقوقی و یا شرکت تبدیل شوند و حدود 20 تا 25 درصدآن‌ها عملاً در بازار محصولات خود را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان 62 شرکت داریم که رو به افزایش هستند و ازلحاظ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری جایگاه خوبی در کشور داریم.

این مقام مسؤول در پایان مشکل و چالش این حوزه را عدم هم‌افزایی متولیان در بخش‌های مختلف دانست و افزود: راه نجات ما از چالش‌های امروز حرکت به سمت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است که باید تمام برنامه‌ها برای تحقق آن بسیج شوند.

شناسه خبر 53811