شناسه خبر:68321
1402/2/7 08:45:54
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان:

سرعت عمل در اجرای طرح‌های عمرانی مشکلات را حل خواهد کرد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان گفت: سرعت عمل در اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی بسیاری از این مشکلات را حل خواهد کرد.

به گزارش سپهرغرب، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان روز چهارشنبه در سفر به تویسرکان و در نشست هم‌اندیشی با استاندار همدان، نمایندگان و فرمانداران شهرستان‌ها گفت: اقدامات اجرایی برای بهره‌وری حداکثری از ظرفیت بین‌المللی بارگاه حبقوق نبی (ع) در تویسرکان کُند پیش می‌رود و اکنون کارکرد تفریحی، گردشگری، مذهبی و فرهنگی این بارگاه مشخص نیست.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌ موثقی اظهار کرد: شهرستان تویسرکان باید با سرعت بخشیدن به طرح توسعه و بازآفرینی این بارگاه از مزایای تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، مذهبی و گردشگری آن برخوردار شود.
وی قفل ترافیکی را یکی دیگر از مشکلات شهری تویسرکان عنوان کرد و ادامه داد: سرعت عمل در اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی بسیاری از این مشکلات را حل خواهد کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در استان باید کاربردی و برخوردار از خروجی‌های اجرایی باشد و مردم باید نتایج اجرایی این‌گونه نشست‌ها، وحدت و همدلی مسئولان را به‌صورت محسوس ببینند.
وی با تأکید بر اینکه نباید ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و ورزشی در استان احتکار شود، افزود: همه مسئولان بخش فرهنگ و ورزش باید فضاها و امکانات را در اختیار جوانان قرار دهند.
امام‌جمعه همدان اقتصاد، راه و مسکن‌سازی را بسیار بااهمیت عنوان و تأکید کرد: مسائل فرهنگی و جلوگیری از ایجاد و گسترش آسیب‌های اجتماعی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی اظهار کرد: برخورداری از فرهنگ اقتصادی برای مسئولان و مدیران یک ضرورت است که باید به جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران منتهی شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه همدان به همه مسئولان توصیه کرد از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی برای محرومیت‌زدایی و آبادانی استفاده کنند و آن را جدی و اثرگذار بدانند.
  استاندار همدان: مهم‌ترین راهبرد دولت به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها برای پیشبرد شعار مهار تورم و افزایش تولید داخلی است
علیرضا قاسمی‌فرزاد نیز در این جلسه ابراز کرد: 140 هکتار از اراضی استانداری برای نهضت ملی مسکن همدان اختصاص یافت و درحال توافق نهایی با مالکان 170 هکتار دیگر هستیم.
وی اظهار کرد: درصورت توافق با مالکان اراضی جدید، به‌طور قطع موضوع نهضت ملی مسکن در همدان حل خواهد شد.
استاندار همدان با بیان اینکه مهم‌ترین راهبرد و وظیفه کنونی دولت و مسئولان به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و توان برای پیشبرد شعار کاربردی مهار تورم و افزایش تولید داخلی است، ادامه داد: مجموعه دولت با وجود همه مشکلات و موانعی که بر سر راهشان هست، تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات کشور و مردم به‌کار گرفته‌اند که این تلاش‌ها مورد تأیید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.
قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر امیدآفرینی، فاصله گرفتن از حاشیه‌ها و تمرکز بر مسائل اساسی و حل مشکلات مردم تأکید دارند، گفت: نقدهایی که صورت می‌گیرد باید منصفانه، سازنده، خداپسندانه و با هدف برطرف‌سازی مشکلات باشد.
   گسترش طرح‌های محرک تولیدی در تویسرکان ادامه می‌یابد
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گسترش طرح‌های محرک تولیدی، اقتصادی و اشتغال‌زا در این شهرستان با جدیت ادامه پیدا می‌کند.
محمدمهدی مفتح اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای صورت‌گرفته در تویسرکان تلاش برای استاندارد‌سازی و سامان‌دهی راه‌های شریانی تویسرکان به کنگاور و جوکار بوده که محرک ایجاد طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در شهرستان است.
وی افزود: در گذشته دو واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان تویسرکان داشتیم، اما اکنون پس از تلاش‌های مستمر، تویسرکان به قطب تولید داروی غرب کشور تبدیل شده است.
مفتح با اشاره به اهمیت زمینه‌سازی برای توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران در تویسرکان، خاطرنشان کرد: سامان‌دهی جاده تویسرکان به همدان از مسیر گنجنامه در توسعه شهرستان تویسرکان بسیار اثرگذار است.
وی بالا بودن نرخ بیکاری و مهاجرفرستی را از مهم‌ترین معضلات شهرستان تویسرکان عنوان کرد و افزود: شهرستان تویسرکان با سرلوحه قرار دادن برنامه یک‌ساله‌ای که استاندار همدان برای توسعه استان در زمستان سال 1400 با برخورداری از 400 مؤلفه اعلام کرد، توانسته در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، راهسازی، کشت گلخانه‌ای و مواردی از این دست موفق عمل کند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: متأسفانه خدمات نظام به‌خوبی و درستی تبیین نشده و مظلوم واقع شده است.
   2 هزار هکتار به همدان اضافه شد
حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: طرح جامع همدان پنج سال قبل قرار بود مصوب شود، اما گروهی موافقت نکردند و اکنون با ورود استاندار در راستای طرح نهضت ملی مسکن، دو هزار هکتار به همدان اضافه شد.
وی ادامه داد: این زمین‌ها در زیباترین جای همدان قرار دارد و از بالای شهر سبقت می‌گیرد و قرار است 140 هکتار بین 11 هزار نفر تقسیم و ساخته شود.
   طلاق در تویسرکان 25 درصد کاهش یافت
فرماندار تویسرکان نیز با بیان اینکه میزان طلاق در این شهرستان 25 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: در بخش فرزندآوری و رشد جمعیت توانسته‌ایم از میزان شتاب منفی در شهرستان بکاهیم.
حسین افشاری خاطرنشان کرد: اجرای برنامه یک‌ساله اعلامی از سوی استاندار همدان، اثرگذاری‌های خود در همه بخش‌های عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در شهرستان تویسرکان را نشان داده است.

شناسه خبر 68321