شناسه خبر:63989
1401/9/29 08:55:44

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار نهاوند گفت: طرح توسعه و سامان‌دهی سایت موقت دفع پسماند شهر نهاوند در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مجید یوسفی‌نوید ظهر روز گذشته در جلسه مدیریت پسماند شهرستان نهاوند اظهار کرد: به‌منظور جمع‌آوری زباله‌های شهر نهاوند سایت پسماند موقت فعلی که 10 هکتار است، به 80 هکتار افزایش می‌یابد که می‌تواند تا سال‌ها پاسخگوی نیاز مردم باشد.وی گفت: در این راستا کار مطالعه طرح و جانمایی آن آغاز شده که برای تسریع در اجرا، از دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار می‌رود پاسخ استعلامی شهرداری را در کمترین زمان ممکن اعلام کنند.

شهردار نهاوند ابراز کرد: در سامان‌دهی و توسعه سایت پسماند به مسئله جامع بودن آن توجه شده و علاوه‌بر جمع‌آوری زباله‌های شهری، فضایی نیز برای تخلیه نخاله و اوراقی‌های سطح شهر که در محلات مختلف فعالیت دارند، درنظر گرفته شده است.

وی قدیمی بودن سیستم جمع‌آوری زباله‌های شهر نهاوند را یکی از مشکلات فعلی حوزه پسماند شهری عنوان کرد و افزود: عمده مشکل ما مربوط به نبود ماشین‌آلات کافی و مناسب است که برای رفع این مسئله و به‌روز کردن سیستم اقداماتی چون تصویب اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار اولیه در دست اقدام است.

یوسفی‌نوید در ادامه از جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی از مناطق مختلف حاشیه شهر خبر داد و گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی ازجمله اقداماتی است که‌ در ورودی‌ها و برخی از نقاط حاشیه شهر صورت می‌گیرد که باعث بی‌نظمی و زشت شدن چهره شهر می‌شود.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه زیباسازی شهر یکی از برنامه‌های بنیادی شهرداری است، اقداماتی را برای جلوگیری از تخلیه نخاله در مناطق غیر مجاز و برخورد با عوامل آن در دستور کار قرار داده و اجرا کرده‌ایم.

شهردار نهاوند خواستار برخورد جدی با متخلفان شد و افزود: یکی از مسائلی که باید به آن توجه شود، بحث تعیین زمان تردد تراکتور و یا سایر وسایل نقلیه حمل نخاله است که نتوانند در هر ساعت از شبانه‌روز اقدام به این کار کنند.

وی ایجاد پارک‌های محله را یکی از اقدامات شهرداری نهاوند برای زیباسازی شهر و جلوگیری از تخلیه نخاله در مناطق حاشیه‌ای عنوان کرد و گفت: چنانچه پس از جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی نتوانیم اقدامی برای جایگزینی آن انجام دهیم، مجدداً وضعیت به شکل سابق برمی‌گردد؛ بنابراین ایجاد پارک محله‌ای در مناطق مختلف کمک خوبی برای زیباسازی شهر است.

یوسفی‌نوید افزود: در این زمینه از سال گذشته تاکنون برای نخستین‌بار هفت پارک محله در مناطق مختلف شهر ایجاد شده که باعث آبادی و زیبایی محلات شده و رضایت شهروندان را دربرداشته است.

فرماندار نهاوند نیز گفت: پسماندها باعث آزار و اذیت شهروندان شده و علاوه‌بر آن چهره ورودی‌های شهر را نازیبا می‌کنند که انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های متولی به وظایف خود عمل کنند.

ضرغام احمدوند با تقدیر از اقدامات شهرداری، افزود: شهرداری نهاوند در این زمینه تهدیدها را به فرصتی برای زیباسازی شهر تبدیل کرده که نمونه آن ایجاد پارک‌های محلی در نقاط مختلف است.

وی گفت: از دستگاه‌های متولی انتظار داریم آنچه را قانون به عهده آن‌ها گذاشته، به‌درستی و به‌موقع انجام دهند و کارها را گردن یکدیگر نیندازند.

فرماندار نهاوند در پایان از پلیس راهور خواست نسبت به جلوگیری از تردد تراکتورهای بدون پلاک و تعیین ساعت خاص برای تردد آن‌ها اقدام کند.

شناسه خبر 63989