شناسه خبر:58603
1401/5/19 08:19:48

سپهرغرب، گروه شهر: سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک از راه‌اندازی دستگاه البسه‌سوز در این سازمان خبر داد و گفت: به‌رغم اینکه این دستگاه سال‌ها پیش برای سازمان آرامستان‌های این کلان‌شهر خریداری شده بود، به دلیل وجود بعضی مشکلات، تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته بود.

مسعود آقازیارتی اظهار کرد: در جلسه کمیته فرعی HSE، مباحث ایمنی و بهداشتی کارگران و سازمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مهمترین مصوبات این جلسه راه‌اندازی دستگاه البسه‌سوز، تصفیه‌خانه غسال خانه، رفع مشکلات ترافیکی سازمان و رعایت اصول ایمنی و بهداشتی پیمانکار بود.

وی افزود: از دیگر مواردی که در جلسه کمیته فرعی HSE مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت، تهیه تجهیزات حفاظت فردی کارکنان به‌ویژه در بخش غسالخانه که نیروهای آن بیشتر در معرض تهدید میکروب و بیماری قرار دارند، همچنین برطرف کردن نقاط ضعفی بود که در بخش بانوان وجود داشت؛ علاوه بر آن به شرکت پیمانکار که در خصوص رعایت بهداشت کار نیروها تعهد دارد، ابلاغ شد که مواردی همچون خرید ماشین لباس‌شویی برای شستن البسه کارکنان را انجام دهد و به نتیجه برساند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در دستور کار قرار گرفت، می‌توان به راه‌اندازی دستگاه البسه‌سوز اشاره کرد، زیرا به‌رغم اینکه این دستگاه سال‌ها پیش برای سازمان آرامستان شهرداری خریداری شده بود به دلیل وجود بعضی مشکلات، تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته بود، لذا راه‌اندازی آن در دستور کار سازمان قرار گرفت و با توجه به اینکه 90 درصد مشکلات دستگاه رفع شده است، به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مشکلات دستگاه تصفیه آب آرامستان رفع شده است و آب غسالخانه نیز پس از تصفیه در این دستگاه، در فضای سبز آرامستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آقازیارتی ادامه داد: در حوزه ترافیک، سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک در تعامل با پلیس راهور، خط‌کشی معابر سازمان را انجام داده و تنها نصب تابلوهای علائم ترافیکی باقی مانده است که با هماهنگی کارشناسان پلیس راهور هرچه سریع‌تر این اقدام نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: جلسه بعدی کمیته فرعی HSE به‌زودی برگزار خواهد شد و اجرای مصوبات این جلسه هفته آینده مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت تا گزارش کار به دبیر شورای عالی حفاظت فنی شهرداری و سرپرست معاونت خدمات شهری تحویل داده شود.

شناسه خبر 58603