شناسه خبر:58152
1401/5/4 08:57:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد که پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه در حوزه راه هفته دولت امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

«مهرداد آهکی» روز دوشنبه اظهار کرد: اعتبارات مناسبی برای حوزه راه استان کرمانشاه درنظر گرفته شده، اما تاکنون به‌صورت رسمی ابلاغ نشده است.

وی افزود: منتظر ابلاغ رسمی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به کرمانشاه در حوزه راه هستیم تا روند پیگیری پروژه‌ها را آغاز کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه توضیح داد: تکمیل مسیر کرمانشاه به کامیاران و تعریض مسیر جاده سنقر به کامیاران مهم‌ترین مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به کرمانشاه در حوزه راه محسوب می‌شوند.

آهکی افزود: بخش عمده‌ای از دوبانده کردن مسیر کرمانشاه به کامیاران انجام شده و درصورتی که اعتبارات ابلاغ شود، مابقی پروژه نیز به‌سرعت به اتمام می‌رسد تا در ابتدای شهریورماه به‌صورت رسمی به افتتاح برسد.

وی عنوان کرد: روند اجرای تعریض مسیر جاده سنقر به کامیاران نیز مراحل عملیاتی خود را طی کرده و به اتمام رسیده و آن را به‌صورت رسمی در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

23 تیرماه امسال در سفر یک‌روزه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به کرمانشاه، 200 پروژه با اعتبار 33 هزار و 742 میلیارد تومان به تصویب رسید.

براساس اعلام استانداری کرمانشاه از مبلغ مصوب‌شده 17 هزار و 500 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و بالغ‌بر 15 هزار و 700 میلیارد تومان هم برای تکمیل، توسعه و احداث بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین تسهیلات بانکی خواهد بود.

رئیس‌جمهور در نشست خبری پایان سفر به استان کرمانشاه در استانداری گفت: در حوزه راه و شهرسازی هم تکمیل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و تعریض و رفع نقص جاده‌ها برای جلوگیری از تصادفات در دستور کار است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مردم ایران اهل سفر هستند و باید مسیرهای سفر امن شوند، افزود: از اولویت‌های دولت اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز است.

رئیس‌جمهور درباره پروژه راه‌آهن غرب کشور هم گفت: ضرورت این پروژه مورد تأیید دولت است که می‌تواند در رونق تجارت و حمل‌ونقل زائران مؤثر باشد. این موضوع هم جزء مصوبات سفر است و سعی می‌کنیم اعتبارات را از طرق مختلف تأمین کنیم. از آنجا که نیازهای مالی این طرح بالا بوده، منابع لازم باید از چند طریق تأمین شود و اتمام آن در گرو تأمین اعتبار است.

استان کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت، هشت هزار و 100 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

شناسه خبر 58152