تجارت هوشمند، راهبرد جدید صمت همدان برای حضور در بازارهای جهانی
مدیر کل صمت استان همدان بر تجارت هوشمند، راهبرد جدید صمت همدان برای حضور در بازارهای جهانی، تأکید کرد.
به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان، محمدعلی محمدی بر تجارت هوشمند بهعنوان راهبرد جدید صمت همدان برای حضور در بازارهای جهانی تأکید کرد و گفت: همدان بهعنوان دروازه تجاری غرب کشور با شعار «تجارت هوشمندانه، تولید صادراتمحور» در مسیر گسترش مبادلات بینالمللی گام برمیدارد و رویکرد دولت وفاق نیز تأکید بر توسعه تجارت با کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس است.
وی با اشاره به حذف تعرفه 87 درصدی کالاها براساس موافقتنامه با اتحادیه اوراسیا، افزود: ظرفیت صادراتی کشور 12 میلیارد دلار برآورد میشود و در این مسیر 38 مرکز صادراتی در کشور فعال هستند.
مدیرکل صمت همدان گفت: تاکنون بیش از 496 میلیون دلار صادرات از استان همدان ثبت شده که ۲۶ میلیون دلار از گمرک استان و 470 میلیون دلار از سایر گمرکات انجام شده است.
محمدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 72 قلم کالا از استان همدان به 24 کشور جهان صادر شده که نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
وی افزود: عمده کالاهای صادراتی استان همدان شامل کابلهای مسی، بطری شیشه، سیم آلومینیومی، رزین پلیاستر، وازلین و پارافین است.
مدیرکل صمت استان همدان برگزاری جلسات توسعه صادرات، نمایشگاه خوشههای صنعتی با حضور رایزنان خارجی و استفاده از ظرفیت صندوق ضمانت صادرات را ازجمله برنامههای در دست اقدام ذکر کرد و گفت: ارتقای صادرات واحدهای صنفی تولیدی و کاهش هزینههای تجارت، از اولویتهای اصلی استان در سال جاری بهشمار میرود.