شناسه خبر:75664
1402/8/18 10:34:49

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: باید از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال استان را آماده خدمت‌رسانی به میلیون‌ها زائر اربعین در سال‌های آتی کنیم.

محمدطیب صحرایی در آیین تجلیل از موکب‌داران کرمانشاه که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، خدمت‌رسانی به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را افتخاری بزرگ برای مردم و مسوولان استان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: نخستین نکته‌ای که همه باید به آن پایبند باشیم قدرشناسی از درگاه باری تعالی است که این موهبت عظیم را برای استان کرمانشاه در پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائرین عتبات عالیات قرار داده‌اند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعیین شاخص‌ها برای «حرکت تمدنی اربعین»، گفت: این تراز و شاخص یک تراز تمدنی است یعنی اینکه امسال اگر توفیق بود که پذیرای یک‌میلیون زائر در استان باشیم باید خود را آماده خدمت‌رسانی به میلیون‌ها زائر در سال‌های آتی کنیم.

وی افزود: باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اربعین را «پیش قراول و نمونه یک زندگی در تمدن اسلامی بدانیم». این موضوع را در فکر خود طراحی و اجرا کنیم و همه استان از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال آماده این کار با عظمت شود.

صحرایی در ادامه، تصریح کرد: وظیفه دارم از همه خواهران و برادران بزرگواری که در خدمت‌رسانی به زائرین گرانقدر با اعتقاد ویژه تلاش کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم و از همه این بزرگواران دعوت می‌کنم که از همین امروز مجدانه فکر، طراحی و هم افزایی برای اربعین سال‌های آتی داشته باشند.

مقام عالی استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت مورد نیاز در مرز خسروی و بازگشایی این مرز، ادامه داد: برای کارها و اقدامات سال‌های آینده نیز باید طبق مصوبات صورت گرفته تلاش خود را ادامه دهیم و در این مسیر اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به تحقق شعار «حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا»، تصریح کرد: همگی این موضوع را به عنوان اعتقاد قلبی محترم بداریم و همواره در مسیر درخشان و نورانی ائمه اطهار (ع) که سعادت بشر رابه دنبال دارد، تلاش کنیم.

صحرایی عنوان کرد: بنده در چارچوب شرع و قانون هر جایی که مراسم حضرت سیدالشهدا(ع) برپا شود با آن همراه خواهم شد و با افتخار در آن مراسم شرکت می‌کنم.

استاندار کرمانشاه گفت: در اربعین امسال با توجه به فرصت‌ها و شرایط کاری تا آنجائی‌که مقدور بود در موکب‌ها حضور پیدا کردم و اگر در موکبی حضور پیدا نکردم خدای نکرده به معنای تفاوت بین موکب‌ها نیست.

بهمن صحرایی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: بزرگ‌ترین افتخار مردم مومن کرمانشاه از دیرباز میزبانی از زوار اباعبدالله الحسین (ع) بوده و هست.

وی با بیان اینکه 10 شهرستان استان امسال در مسیر اربعین خدمات‌رسانی داشتند، گفت: اربعین امسال تعداد موکب‌های در مقایسه با مدت مشابه، 30 درصد افزایش داشت که ستاد بازسازی عتبات عالیات وظیفه ساماندهی موکب‌های مردمی را برعهده داشت.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: بیش از 253 موکب مردمی در ایام اربعین امسال در سطح استان مشغول فعالیت بودند که 36 موکب از این تعداد در کشور عراق مستقر شدند.

وی با اشاره به تردد بیش از یک‌میلیون ایرانی از مرز بین‌المللی خسروی در اربعین امسال، گفت: وظیفه اصلی پذیرایی و اسکان برعهده موکب‌داران بود که وظیفه داریم از این خدمات قدردانی کنیم.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه تبرکی کربلای معلی از 19 موکب‌دار کرمانشاهی قدردانی شد.

شناسه خبر 75664