شناسه خبر:74596
1402/7/22 08:53:58

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: 129 پروژه اولویت‌دار با اعتبار 540 میلیارد تومان شناسایی و تعریف شد که خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها اجرایی شده است.

کیومرث حبیبی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان ستاد اربعین کردستان اظهار کرد: در شورای مرکزی اربعین بیش از 10 جلسه به‌عنوان نماینده کمیته زیرساخت برگزار شد و بازدیدهای میدانی صورت گرفت.وی با بیان اینکه میزان تحقق اهداف و مصوبات در دستگاه‌ها قابل قبول بود، گفت: اقدامات در قالب ضرورت خیلی بالا، متوسط و پایین تعریف شد و برای تحقق آن‌ها در قالب اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برنامه‌ریزی شد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، 129 پروژه اولویت‌دار با اعتبار 540 میلیارد تومان شناسایی و تعریف شد که خوشبختانه اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها اجرایی شده است.

حبیبی با بیان اینکه زیرساخت‌های مریوان و بعضاً کردستان با این اقدامات تقویت شده که این تقویت ادامه دارد، عنوان کرد: پروژه‌هایی با اولویت بالا وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی به تونل باغبان که سه سال قبل در دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسید گریزی زد و گفت: این پروژه با وجود نداشتن سیستم تهویه و احتراق در آن زمان افتتاح شد.

وی ادامه داد: انجام این اقدامات در این پروژه کاری زمانبر و نیاز به اعتبارات دارد اما برای جلوگیری از بروز مشکل در ایام اربعین یک ماشین آتش‌نشانی به مدت 20 روز در آن مسیر مستقر بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان عنوان کرد: تعداد جلسات کمیته زیرساخت در بازه زمانی برگزاری سفر اربعین هشت جلسه با 78 مصوبه در سطح استان بوده که همه این مصوبات کاملا اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: 210 میلیارد تومان به‌صورت مستقیم به استان تخصیص تخصیص یافت که 105 میلیارد تومان آن در اختیار راهداری و 105 میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌های استان قرار گرفت و یا قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: در مجموع 360 میلیارد تومان درخواست صورت گرفته بود که این میزان تخصیص داده شد و استانداری در توزیع منابع به‌جز 28 میلیارد تومان آن دخالت نداشته است.

حبیبی از تعیین تکلیف اراضی 25 هکتاری مرز باشماق، پل گاران و غیره به عنوان دیگر برکات سفرهای اربعین حسینی نام برد و گفت: این مشکل که از 20 سال پیش باقی‌ مانده بود به برکت اربعین و کمک‌های این محل حل شد.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها از لحاظ مختلف پای کار بودند اما بار اصلی کار روی شهرداری سنندج و شهرداری مریوان بود.

شناسه خبر 74596