شناسه خبر:74273
1402/7/13 08:44:31
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد اجا در جنوب غرب کشور:

ایلام اسوه رشادت، مقاومت و ایستادگی است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد اجا در جنوب غرب کشور با بیان اینکه ایلام اسوه رشادت، مقاومت و ایستادگی است، گفت: امروز هیچ دشمنی جرأت تهدید ملت و کشور ما را ندارد و مقتدرانه اهداف الهی و اسلامی خود را دنبال می‌کنیم.

امیر حمزه بیدادی  در یادواره شهید خلبان غلامرضا چاغروند در دهلران، اظهار کرد: کشور ما با فراز و نشیب‌های بسیار امروز بیش از هر زمانی به قله پیشرفت نزدیک شده و این حاصل خون شهدا و ایثارگران و حضور مردم است که در دفاع مقدس حماسه را خلق کردند.

 

وی با بیان اینکه جایگاه جهاد و شهادت در دین و فرهنگ ایرانی و اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، افزود: اگر امروز در دنیا مقتدر و الگو هستیم حاصل خون شهدا و این فرهنگ در جامعه است.

 

ارشد اجا در جنوب غرب کشور یادآور شد: هنوز هم نسل دفاع مقدس در جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند و حقانیت اسلام را خون شهدا نگه داشته‌اند.

 

امیر بیدادی با اشاره به چهل و سومین سالگرد خلبان شهید «چاغروند» گفت: شهید چاغروند به ما درس آزادگی آموخت و سرش را در راه ولایت فدا کرد.

 

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمن او را به اسارت گرفته بود، در سخت‌ترین شرایط به امام راحل توهین نکرد و بر ایمان و اعتقاد راسخ خود ایستاد و شهید شد.

 

ارشد اجا در جنوب غرب کشور با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در عرصه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید رشادت‌های دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین کرد و الگوهای دفاع مقدس را به جامعه معرفی کرد.

 

امیر بیدادی افزود: شهید سردار سلیمانی در جوانی وارد میدان جهاد شد و ثابت‌قدم ایستادم و برعهده خود استوار بود تا در راه خدا شهید شد و امروز الگوی ماست.

 

وی با تأکید بر اهمت بصیرت در همه زمان‌ها، افزود: تا مادامی که فتنه و دشمنی است درب جهاد و شهادت به روی ما باز است، ما در میدان جهاد استوار ایستاده‌ایم و البته توطئه‌های دشمنان تا مادامی که این روحیه شهادت‌طلبی را داریم محکوم به شکست است.

 

وی گفت: امروز هیچ دشمنی جرأت تهدید ما را ندارد و مقتدرانه اهداف الهی و اسلامی خود را دنبال می‌کنیم و این امر، از برکت خون شهدا و مجاهدت ایثارگران و بصیرت ولایت و آگاهی و حضور مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب و ارزش‌هاست.

 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)استان هم در این آیین با بیان اینکه یکی از رموز ماندگاری انقلاب شهدا هستند، گفت: شهدا درجات والایی را از معنویت کسب کرده و به درجه رفیع شهادت رسیدند و امروز را برای ما رقم زدند.

 

سردار قدرت‌الله کریمیان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چاغروند، اظهار کرد: این شهید عزیز خود را فدای ولایت، نظام و ملت کرد، زیر بار ظلم نرفت و نمونه بارز التزام عملی به ولایت بود.

 

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا زنگارها را از دل ما پاک می‌کند و ما نیازمند این یادواره‌ها هستیم، ابراز کرد: نظام استکبار در زمین، هوا و دریا در بن بست قرار دارد و خواستند ما را منزوی کنند ولی به برکت خون شهدا در متن جهان هستیم و خودشان منزوی شدند و امروز شاهد پیشرفت‌های روزافزون ما هستند و خودشان در ناامنی هستند.

 

وی اظهار کرد: امروز همه دشمنان ما به اقتدار و عظمت نظام الهی پی برده اند و نقشه‌های شوم اآنها خنثی شده و نظام ما در منطقه و بین‌الملل جایگاه خود را دارد و در همه عرصه‌ها شاهد توسعه و پیشرفت هستیم.

شناسه خبر 74273