شناسه خبر:65087
1401/10/29 09:24:36

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان از نظارت بر فعالیت تاکسی‌ها در روزهای برفی خبر داد و گفت: در این روزها 40 تاکسیران به کمیته انضباطی معرفی شدند.

تسریع در خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از خواسته‌های مردم در روزهای برفی است که محمود حضرتی در این خصوص اظهار کرد: در ساعات اولیه روز برفی این هفته، با توجه به بارش شدید برف، تعدادی از تاکسی‌ها در کوچه‌ها گیر کرده و امکان رفت‌وآمد به‌موقع و فعالیت در خطوط را نداشتند؛ اما درحال حاضر مشکلی وجود ندارد.
حضرتی با بیان اینکه از ابتدای بارش در مرکز کنترل ترافیک شهرداری رفت‌وآمد تاکسی‌ها کنترل می‌شد و مناطقی مثل خضر یکی از فعال‌ترین خطوط بود، گفت: در منطقه‌ای مثل اعتمادیه که سربالایی است، به‌دلیل برف و یخبندان رفت‌وآمد تاکسی‌ها زمان‌بر بود، اما خدمات‌رسانی درمجموع در همه خطوط وجود داشت.
وی با اشاره به اینکه با حضور شهردار تمام موارد در مرکز کنترل پیگیری می‌شد و رئیس شورای اسلامی شهر نیز همین‌طور عنوان کرد که در این‌روزها به‌دلیل اقدامات صورت‌گرفته از خدمات تاکسیرانی و اتوبوسرانی قدردانی‌هایی شده که البته ما به وظیفه خود عمل کردیم.
مدیر معاونت تاکسیرانی سازمان شهرداری همدان تأکید کرد: در ساعات اولیه بارش اختلال و تأخیر در رفت‌وآمد تاکسی‌ها بود و کار کُند پیش می‌رفت که با جایگزینی تعدادی اتوبوس و ون، خوشبختانه مشکلات برطرف شد و درحال حاضر نیز مشکلی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و 400 دستگاه تاکسی در شهر همدان وجود دارد که تعدادی از خودروها آژانس‌ها را شامل می‌شوند و تاکسی‌های فعال شهر نیز دو هزار و 200 دستگاه هستند، ادامه داد: تعدادی از تاکسی‌ها فرسوده هستند و نوسازی نشده‌اند که گاهی در سطح شهر متوقف می‌شوند و فعال نیستند؛ چون برخی تاکسی‌داران توان مالی برای نوسازی ندارند.
حضرتی با بیان اینکه هرسال در فصل زمستان کشیک زمستانی برگزار می‌شود به‌طوری که در این راستا باید یک‌سوم هر خطوط تاکسی فعال باشند و ابتدای صبح ساعت بزنند، خاطرنشان کرد: از این طریق فعالیت تاکسی‌ها در سطح شهر کنترل می‌شوند و دوربین‌های نظارتی و بازرسین در ایام زمستان خصوصاً بارش برف کنترل لازم را بر فعالیت تاکسی‌ها دارند.

شناسه خبر 65087