شناسه خبر:59789
1401/6/16 09:55:14

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اعمال ممنوعیت‌های ترافیکی ایام اربعین در راه‌ها و محورهای مواصلاتی این استان خبر داد.

سرهنگ کیخسرو دستغیب روز گذشته درخصوص آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، هرروز بر تردد زائران به سمت مرز خسروی همچنین استان ایلام، اضافه می‌شود.
وی با اشاره به حضور 140 تیم پلیس در جاده‌های استان به‌منظور برقراری نظم و امنیت، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده و اندیشیدن تمهیدات لازم، شاهد ترافیکی روان در جاده‌های استان هستیم.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اعمال ممنوعیت ترافیکی ایام اربعین در راه‌های استان از روز پانزدهم شهریورماه خبر داد و گفت: با توجه به آغاز تردد جاده‌ای و حرکت زائران به سمت مرز خسروی، به‌منظور ارتقای ایمنی سفرها و سهولت در تردد زائران اربعین، ممنوعیت‌هایی اعمال خواهد شد.
وی با اشاره به نحوه این ممنوعیت‌ها در ایام اربعین، افزود: تردد تمام تریلرها، کامیون‌ها، کامیونت‌ها و تانکرهای سوخت‌رسان از ساعت هفت صبح روز پانزدهم تا هفت صبح روز جمعه یکم مهرماه از محور اسلام‌آباد غرب- حمیل- سرابله به‌صورت رفت‌وبرگشت ممنوع است.
دستغیب یادآور شد: در مدت زمانی که مسیر و محورهای اصلی برای تردد ماشین‌های نام‌برده بسته است، مسیر جایگزین محور اسلام‌آباد غرب- قلاجه به ایوانغرب و سرابله تعیین شده است.
وی از زائران اربعین خواست قبل از شروع سفر، با برنامه‌ریزی و درنظر گرفتن تمامی جوانب، سفر خود را آغاز کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: قبل از سفر بازدید از قسمت‌های فنی خودرو مانند فرمان، ترمز، چراغ‌ها، لاستیک‌ها و هر موردی که ازنظر ایمنی لازم است، باید انجام شود و برای مدتی که در سفر خواهید بود، تمهیدات لازم اندیشیده شود.
این مقام انتظامی افزود: با توجه به طولانی بودن مسیر بسیاری از زائران، استراحت کافی در جلوگیری از به‌وجود آمدن حالت خستگی و خواب‌آلودگی بسیار مهم بوده و رانندگان در بین راه پس از دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه در محل مناسب توقف و استراحت کنند.
وی اظهار کرد: رانندگان در طول مسیر از عجله و شتاب و انجام تخلفات به‌ویژه حادثه‌ساز خودداری و با آرامش و تمرکز لازم رانندگی کنند.
دستغیب ادامه داد: چنانچه به‌علت پُرحجم شدن ترافیک، کُندی حرکت به‌وجود آمد، رانندگان با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی و با صبوری ادامه مسیر دهند.
وی در پایان گفت: در طول اجرای طرح اربعین، کارکنان پلیس راه استان به‌صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها حضور داشته و آماده ارائه خدمات ترافیکی مورد نیاز به زائران گرامی خواهند بود.

شناسه خبر 59789