شناسه خبر:57140
1401/4/7 08:57:46

سپهرغرب، گروه گردشگری: دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گفت: با پیشنهاد مشترک این مرکز و فدراسیون گردشگری سلامت هند، شورای بین‌المللی سیاست‌گذاری گردشگری سلامت تشکیل می‌شود.

مجید زنگوئی از ایجاد شورای بین‌المللی سیاستگذاری گردشگری سلامت با هدف هم افزایی‌های بین‌المللی و اقدامات هماهنگ در توسعه صنعت گردشگری سلامت کشورها خبر داد.

وی افزود: شورای بین‌المللی سیاست‌گذاری گردشگری سلامت با حضور سازمان‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه گردشگری سلامت کشورها وظایفی چون حمایت از برگزاری رویدادهای بین‌المللی، انتقال تجارب کشورها، شناسایی و معرفی فعالان حوزه سلامت و گردشگری سلامت بخش‌های خصوصی و ارائه مشوق‌ها در زمینه فعال‌سازی کشورها در معرفی ظرفیت‌های حوزه سلامت و گردشگری سلامت را عهده‌دار خواهد بود.

دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: در نشستی که به همین منظور در شهر باکو برگزار شد تشکل‌های مؤثر در حوزه گردشگری سلامت و اسپا از کشورهای اسلامی و اتحادیه اروپا و همچنین نمایندگان تشکل‌های مرتبط از کشورهای ایران، هند، ترکیه، ایتالیا، مالزی، آلمان و کرواسی به‌عنوان اعضای هیئت موسس جهت تعریف ساز و کارهای اجرایی این شورا انتخاب و مقرر شد نشست بعدی این شورا به دعوت مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در حاشیه کنگره و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌های خصوصی در شهر تهران برگزار شود.

گردشگری سلامت یا مدیکال توریسم یعنی سفر به قصد دریافت خدمات درمانی و سلامت یا تندرستی. جرقه اولین سفرهای درمانی زمانی به ذهن بیماران خطور کرد که شهروندان یک کشور به دلایلی مانند نبود امکانات پزشکی مورد نیاز یا هزینه بالای یک جراحی خاص تصمیمی هوشمندانه گرفتند و به کشور دیگری سفر کردند.

ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ و ﺗﻮرﯾﺴﻢ درﻣﺎﻧﯽ ﯾﮑﯽ از ﺣﻮزه ﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘﺸﯽ ﺑﺴﺰا در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﯾﻔﺎ ﻧﻤﺎﯾﺪ و داﻣﻨﻪای ﺑﺴﯿﺎر ﮔﺴﺘﺮده را ﺷﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد.

گسترش صنعت گردشگری علاوه بر نقش و تأثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی ازجمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود. در ﻣﯿﺎن ﺣﻮزه ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮔﺮدﺷﮕﺮی، ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ و ﻣﺰﯾﺖ ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ از ﺗﻮﺟﻪ زﯾﺎدی ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖ.

شناسه خبر 57140