شناسه خبر:53821
1401/1/17 09:25:25

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: در راستای طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان تاکنون بیش از دو هزار پروانه احداث واحد صادر شده و یک هزار و 300 پروانه دیگر هم در حال صدور است.

عرفان مرادی اظهار کرد: سهم استان بر اساس برنامه ابلاغی 87 هزار و 239 واحد است اما در مجموع 135 هزار و 832 نفر در استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که شهرستان سنندج با 45 هزار نفر بیشترین تعداد افراد ثبت نامی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در مجموع از ثبت نامی‌های مراحل اولیه که تأیید نهایی شده‌اند تاکنون هفت هزار و 400 نفر واریز وجه انجام دادند که از این تعداد هم تاکنون برای پنج هزار و 500 نفر زمین تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان یادآور شد: در سنندج سه هزار و 180 نفر وجه واریز کردند که تاکنون برای دو هزار و 500 نفر از این افراد زمین تأمین شده و برای 680 نفر دیگر هم زمین در حال تهیه بوده و مراحل اولیه و دریافت پیش سند انجام شده و به‌زودی زمین اختصاص داده می‌شود.

مرادی اضافه کرد: اجرای کامل برنامه ابلاغی در راستای تأمین مسکن ازجمله اولویت‌های هدف‌گذاری شده برای امسال است وبا توجه به کمبود شدید زمین در تعدادی از شهرهای استان، با همکاری مدیریت ارشد استان و تلاش‌های شبانه روزی این اداره کل و با بهره‌مندی و بکارگیری همه ظرفیت‌ها، تلاش می‌شود، برنامه طرح تولید مسکن در استان با جدیت به سرانجام برسد.

وی گفت: از مانده واحدهای مسکن مهر نیز غیر از 100 واحد دارای تفاهم سه‌جانبه و 228 واحد در سنندج که مشکل حقوقی دارند، بقیه واحدها به اتمام رسیده و آماده تحویل به متقاضیان است.

وی ادامه داد: علت تحویل ندادن این واحدها نیز تاکنون اختلاف میان پیمانکاران و اداره امور مالیاتی بر سر نرخ مالیات تعیین شده برای هر واحد است که در صدد حل آن هستیم.

 

شناسه خبر 53821