شناسه خبر:27765
1399/6/13 00:15:14

به‌منظور افزایش دانش و فرهنگ ذخیره انرژی و پول در میان مردم، گروهی از افراد خلاق هلندی نرم‌افزاری ساخته‌اند که در قالب بازی، چگونگی ذخیره انرژی و پول را به همه علاقه‌مندان آموزش می‌دهد.

انسان به‌طور ذاتی از دانش حفظ و ذخیره انرژی برخوردار نیست و همین امر باعث می‌شود که در مصرف این منبع ارزشمند زیاده‌روی کند. این مصرف بیش‌ازحد باعث هدررفت میزان زیادی انرژی و همچنین اتلاف منابع پولی می‌شود. به همین دلیل لازم است افراد آگاه جوامع اقدامات و آموزش‌های لازم برای گسترش این دانش را در اختیار سایرین قرار دهند تا کاهش مصرف انرژی به یک عادت دائمی در زندگی روزمره بشر تبدیل شود. بدیهی است که میزان مصرف انرژی در خانواده‌های صاحب فرزند، بسیار بیشتر از سایرین بوده، چراکه کودکان در زمینه استفاده از این منابع، از آموزش‌های لازم برخوردار نبوده و به‌طور بی‌رویه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این راستا گروهی از مبتکران خوش‌ذوق هلندی با اتخاذ دیدگاهی خلاقانه در زمینه مصرف انرژی، نرم‌افزاری در قالب بازی‌های کامپیوتری طراحی کرده‌اند که روی گوشی‌های اندروید و رایانه‌ها قابل‌نصب است. در طراحی این نرم‌افزار که «ذخیره انرژی» نام دارد، تمام گروه‌های سنی درنظر گرفته شده است، بنابراین کودکان می‌توانند در کنار والدین خود، به‌صورت آنلاین یا آفلاین، مراحل بازی را یکی پس از دیگری به پایان برسانند. این بازی به همه می‌آموزد که ذخیره انرژی تا چه حد می‌تواند جالب بوده و پیامدهای مثبتی را به همراه داشته باشد. درواقع علاقه‌مندان در این بازی، یاد می‌گیرند که ذخیره انرژی تا چه اندازه می‌تواند به پاک‌سازی محیط‌زیست اطراف آن‌ها کمک کند و جالب‌تر اینکه برای آن‌ها، پس‌اندازهای مالی بسیاری نیز به ارمغان آورد.

طراحان بازی ذخیره انرژی، در هفته گذشته 300 خانواده محلی را به نصب این نرم‌افزار جالب روی گوشی‌های اندروید یا رایانه‌های خود دعوت کردند که استقبال پرشور مردم، باعث شهرت آن در همین مدت کوتاه در میان هلندی‌ها شده و قرار است در سومین روز از ماه اکتبر، نسخه جدید آن وارد بازار شود که یک بازی پنج‌هفته‌ای خواهد بود و در هر هفته، آموزش جدیدی را در اختیار اعضای خانواده قرار می‌دهد.


منبع: ایمنا

شناسه خبر 27765