استاندار همدان:
مدارس حق تغییر کاربری نمازخانه را ندارند
استاندار همدان با تأکید بر نقش بنیادین نماز در تربیت نسل آینده، گفت: هیچ واحد آموزشی، دولتی یا غیر دولتی، حق تغییر کاربری نمازخانه را ندارد و این موضوع بهصورت مصوبه لازمالاجرا است و به آموزشوپرورش ابلاغ خواهد شد.
حمید ملانوریشمسی روز سهشنبه در جلسه ستاد اجرایی طرح نهضت احداث و تجهیز نمازخانههای مدارس استان با تأکید بر نقش بنیادین نماز در تربیت نسل آینده، ابراز کرد: هیچ واحد آموزشی، دولتی یا غیر دولتی، حق تغییر کاربری نمازخانه را ندارد و این موضوع بهصورت مصوبه لازمالاجرا است و به آموزشوپرورش ابلاغ خواهد شد.
وی اظهار کرد: از مهرماه سال آینده، هیچ مدرسه غیر دولتی نباید بدون نمازخانه استاندارد فعالیت کند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: موضوع نماز از مهمترین مسائل تربیتی جامعه است و اهمیت این جلسه تنها به بُعد عبادی آن محدود نمیشود، بلکه نمازخانه مدارس سکوی نخست و پله ابتدایی نظام تعلیم و تربیت محسوب میشوند.
وی با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی، افزود: شاکله وجودی انسان، شامل رفتار، گفتار، تفکر و منش، در سالهای نخست تحصیل شکل میگیرد و ما بهعنوان مدیران، تنها مسئول امروز نیستیم، بلکه مسئول آینده نسلهای بعد نیز هستیم.
استاندار همدان با بیان اینکه نمازخانه مدارس نباید فقط یک فضای فیزیکی باشد، بلکه باید بستری جذاب، تمیز و الهامبخش برای شکلگیری اندیشه و فرهنگ دینی دانشآموزان فراهم کند، ادامه داد: اگر میخواهیم جامعهای موفق داشته باشیم، باید زمینه شکلگیری تفکر درست را از مدرسه آغاز کنیم.
ملانوریشمسی با تبیین مفهوم پیوست فرهنگی در برنامهها، اظهار کرد: فرهنگ، مجموعه رفتارهای عمومی جامعه است و هیچ برنامهای در حوزه اقتصاد، صنعت یا مدیریت بدون توجه به فرهنگ عمومی، به نتیجه نمیرسد.
وی ادامه داد: همانطور که بحران آب تنها با آموزش مصرف آب شرب حل نمیشود، مسائل فرهنگی نیز نیازمند اصلاح زیرساختهای اصلی هستند.
استاندار همدان تأکید کرد: مدرسه، مهمترین نهاد تربیتی است و در نظام اسلامی، آموزش باید بر پایه تفکر دینی شکل بگیرد و اقتصادی که آموزش داده میشود، باید اقتصاد اسلامی باشد، مدیریتی که آموزش داده میشود نیز باید مدیریت اسلامی باشد و این مهم بدون توجه به نماز و شعائر دینی، ممکن نیست.
وی با اشاره به لزوم جذابسازی نماز برای نسل جدید، گفت: انسان بهطور فطری زیباییدوست است و اگر زیبایی نماز بهدرستی به تصویر کشیده شود، هیچکس از آن رویگردان نخواهد شد.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: ساخت نمازخانه بهتنهایی کافی نیست؛ نمازخانه تمیز، زیبا، مجهز و با امام جماعت خوشبرخورد میتواند همان نقشی را ایفا کند که یک فضای جذاب فرهنگی یا اجتماعی ایفا میکند و ما باید به دنبال ایجاد شوق و میل در دانشآموزان باشیم.
وی با اشاره به آغاز رسمی طرح نهضت احداث و تجهیز نمازخانههای مدارس استان همدان، گفت: این طرح یک تکلیف جدی برای مدیریت استان است و حتی اگر منابع مالی محدود باشد، با کمک خیرین و مشارکت مردمی اجرا خواهد شد؛ چراکه نماز برای ما اهمیت اساسی دارد.
این مقام مسئول افزود: تجهیز نمازخانههایی که نیاز به تعمیر ندارند، تا پایان سال جاری انجام خواهد شد و احداث یا تعمیر نمازخانههای بدون شرایط استاندارد، حداکثر تا پایان سال آینده انجام میشود؛ بهگونهای که هیچ مدرسهای بدون نمازخانه مناسب باقی نماند.
استاندار همدان با اشاره به تأمین منابع مالی طرح، گفت: هزینهها بهصورت 50 درصد از محل اعتبارات دولتی و 50 درصد با مشارکت خیرین تأمین شود و تلاش میکنیم با جلب مشارکتهای خُرد مردمی، حضور عمومی مردم در این حرکت فرهنگی تقویت شود.
حمید ملانوریشمسی روز سهشنبه در جلسه ستاد اجرایی طرح نهضت احداث و تجهیز نمازخانههای مدارس استان با تأکید بر نقش بنیادین نماز در تربیت نسل آینده، ابراز کرد: هیچ واحد آموزشی، دولتی یا غیر دولتی، حق تغییر کاربری نمازخانه را ندارد و این موضوع بهصورت مصوبه لازمالاجرا است و به آموزشوپرورش ابلاغ خواهد شد.
وی اظهار کرد: از مهرماه سال آینده، هیچ مدرسه غیر دولتی نباید بدون نمازخانه استاندارد فعالیت کند.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: موضوع نماز از مهمترین مسائل تربیتی جامعه است و اهمیت این جلسه تنها به بُعد عبادی آن محدود نمیشود، بلکه نمازخانه مدارس سکوی نخست و پله ابتدایی نظام تعلیم و تربیت محسوب میشوند.
وی با اشاره به اهمیت دوران کودکی و نوجوانی، افزود: شاکله وجودی انسان، شامل رفتار، گفتار، تفکر و منش، در سالهای نخست تحصیل شکل میگیرد و ما بهعنوان مدیران، تنها مسئول امروز نیستیم، بلکه مسئول آینده نسلهای بعد نیز هستیم.
استاندار همدان با بیان اینکه نمازخانه مدارس نباید فقط یک فضای فیزیکی باشد، بلکه باید بستری جذاب، تمیز و الهامبخش برای شکلگیری اندیشه و فرهنگ دینی دانشآموزان فراهم کند، ادامه داد: اگر میخواهیم جامعهای موفق داشته باشیم، باید زمینه شکلگیری تفکر درست را از مدرسه آغاز کنیم.
ملانوریشمسی با تبیین مفهوم پیوست فرهنگی در برنامهها، اظهار کرد: فرهنگ، مجموعه رفتارهای عمومی جامعه است و هیچ برنامهای در حوزه اقتصاد، صنعت یا مدیریت بدون توجه به فرهنگ عمومی، به نتیجه نمیرسد.
وی ادامه داد: همانطور که بحران آب تنها با آموزش مصرف آب شرب حل نمیشود، مسائل فرهنگی نیز نیازمند اصلاح زیرساختهای اصلی هستند.
استاندار همدان تأکید کرد: مدرسه، مهمترین نهاد تربیتی است و در نظام اسلامی، آموزش باید بر پایه تفکر دینی شکل بگیرد و اقتصادی که آموزش داده میشود، باید اقتصاد اسلامی باشد، مدیریتی که آموزش داده میشود نیز باید مدیریت اسلامی باشد و این مهم بدون توجه به نماز و شعائر دینی، ممکن نیست.
وی با اشاره به لزوم جذابسازی نماز برای نسل جدید، گفت: انسان بهطور فطری زیباییدوست است و اگر زیبایی نماز بهدرستی به تصویر کشیده شود، هیچکس از آن رویگردان نخواهد شد.
استاندار همدان خاطرنشان کرد: ساخت نمازخانه بهتنهایی کافی نیست؛ نمازخانه تمیز، زیبا، مجهز و با امام جماعت خوشبرخورد میتواند همان نقشی را ایفا کند که یک فضای جذاب فرهنگی یا اجتماعی ایفا میکند و ما باید به دنبال ایجاد شوق و میل در دانشآموزان باشیم.
وی با اشاره به آغاز رسمی طرح نهضت احداث و تجهیز نمازخانههای مدارس استان همدان، گفت: این طرح یک تکلیف جدی برای مدیریت استان است و حتی اگر منابع مالی محدود باشد، با کمک خیرین و مشارکت مردمی اجرا خواهد شد؛ چراکه نماز برای ما اهمیت اساسی دارد.
این مقام مسئول افزود: تجهیز نمازخانههایی که نیاز به تعمیر ندارند، تا پایان سال جاری انجام خواهد شد و احداث یا تعمیر نمازخانههای بدون شرایط استاندارد، حداکثر تا پایان سال آینده انجام میشود؛ بهگونهای که هیچ مدرسهای بدون نمازخانه مناسب باقی نماند.
استاندار همدان با اشاره به تأمین منابع مالی طرح، گفت: هزینهها بهصورت 50 درصد از محل اعتبارات دولتی و 50 درصد با مشارکت خیرین تأمین شود و تلاش میکنیم با جلب مشارکتهای خُرد مردمی، حضور عمومی مردم در این حرکت فرهنگی تقویت شود.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.