داور بخش کودک جشنواره تئاتر استان مطرح کرد:
استقبال مردمی، سرمایه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان
مدرس دانشگاه و داور بخش کودک سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه جشنواره همدان رویدادی با هویت تثبیتشده است، گفت: این جشنواره رویدادی موضوعی با تاریخچه، سابقه و هویت تثبیتشده است.
شهرام کرمی درباره جایگاه جشنوارههای تئاتری در ایران ابراز کرد: طی 20 سال اخیر بیش از 80 جشنواره تئاتری متنوع در کشور برگزار شده که 13 جشنواره از آنها رویکرد بینالمللی دارند.
این نویسنده و کارگردان ادامه داد: اگر معیارهای بینالمللی را درنظر بگیریم، تعداد جشنوارههای تئاتری زیاد نیست و این رویدادها از استاندارهای خاصی برخوردارند.
کرمی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رویدادی موضوعی با هویت مستقل و یکی از مهمترین و معتبرترین جشنوارههای تئاتر کشور و منطقه است، افزود: این جشنواره، رویدادی موضوعی با تاریخچه، سابقه و هویت تثبیتشده است.
داور بخش کودک سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ادامه داد: جشنواره همدان از سال 1370 آغاز شده و با وجود فرازونشیبهایی چون تعطیلی در دوران کرونا یا انتقال موقت به شهرهای دیگر، امروز به سیامین دوره رسیده است؛ ثبت جهانی جشنواره در استیج و قرار گرفتن آن در تقویم جهانی تئاتر، جایگاه بینالمللی آن را تثبیت کرده است.
* استقبال مردمی، سرمایه جشنواره همدان
وی مهمترین ویژگی این رویداد را مردمی بودن آن دانست و اظهار کرد: طبق پیشبینیها بیش از 100 هزار مخاطب کودک و نوجوان از جشنواره استقبال میکنند.
نویسنده و کارگردان تئاتر کشور اضافه کرد: سالنهای اجرای جشنواره همواره مملو از جمعیت است و برای مردم همدان، جشنواره یک رویداد حیثیتی بهشمار میرود؛ این سرمایه مردمی کمتر در دیگر رویدادها دیده میشود.
داور بخش کودک سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بیان کرد: در ایران جشنوارههای مختلف کودک و نوجوان برگزار میشود، اما جشنواره همدان معتبرترین آنها است.
کرمی تصریح کرد: استمرار 30 دوره برگزاری باعث شده که تعطیل کردن جشنواره تقریباً ناممکن باشد، حتی در سالهایی که تأخیر در انتخاب دبیر یا تغییرات مدیریتی رخ داد، جشنواره با وجود همه دشواریها برگزار شد.
* جشنواه همدان باید در تقویم رسمی ثبت شود
وی یکی از ضعفهای جشنواره را تغییر پیدرپی مسئولان فرهنگی و استانی دانست و گفت: هربار که مدیران عوض میشوند، سرنوشت جشنواره با ابهام مواجه میشود.
کرمی اضافه کرد: نباید هرسال درباره اینکه جشنواره در همدان برگزار شود یا خیر، تصمیمگیری کنیم؛ این رویداد باید در تقویم رسمی تثبیت شود و اگر مسئولی نخواهد آن را برگزار کند، باید پاسخگو باشد.
* پیوند جشنواره با گردشگری همدان
داور بخش کودک سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان فصل نامناسب برگزاری جشنواره را از دیگر چالشها عنوان کرد و افزود: آذرماه زمان ایدهآلی برای برگزاری جشنواره نیست، اگر جشنواره در مهرماه برگزار شود، میتوان از ظرفیت گردشگری استان نهایت استفاده را برد.
به گفته کرمی، استان همدان ازنظر شهری و گردشگری زیرساختهای خوبی برای میزبانی دارد، اما امکانات سختافزاری مرتبط با اجراهای بینالمللی به توسعه بیشتری نیاز دارد.
* حضور گروههای خارجی گرمابخش جشنواره
وی ادامه داد: سالهایی که اعتبار جشنواره مناسب بود، حضور گروههای خارجی گستردهتر بود و باعث رونق آن میشد، اما امروز حضور یک گروه هزینه زیادی دارد که با بودجه فعلی جشنواره تناسب ندارد.
کرمی با اشاره به اینکه رشد سختافزاری سالنها و امکانات فنی باید با سرعت بیشتری دنبال شود، اظهار کرد: جشنواره هرسال رشد میکند، اما سرعت این رشد کُند است و باید به ایدهآل نزدیک شود.
هنرمند حوزه نمایش کشور ادامه داد: دوره سیام باید پُربارتر از دورههای گذشته برگزار شود، بهبود فرآیندهایی مانند پیشفروش الکترونیک بلیت که چندینسال پیگیری شد و اکنون درحال اجرا بوده، یکی از نمونههای حرکت رو به جلو است.
شهرام کرمی درباره جایگاه جشنوارههای تئاتری در ایران ابراز کرد: طی 20 سال اخیر بیش از 80 جشنواره تئاتری متنوع در کشور برگزار شده که 13 جشنواره از آنها رویکرد بینالمللی دارند.
این نویسنده و کارگردان ادامه داد: اگر معیارهای بینالمللی را درنظر بگیریم، تعداد جشنوارههای تئاتری زیاد نیست و این رویدادها از استاندارهای خاصی برخوردارند.
کرمی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان رویدادی موضوعی با هویت مستقل و یکی از مهمترین و معتبرترین جشنوارههای تئاتر کشور و منطقه است، افزود: این جشنواره، رویدادی موضوعی با تاریخچه، سابقه و هویت تثبیتشده است.
داور بخش کودک سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان ادامه داد: جشنواره همدان از سال 1370 آغاز شده و با وجود فرازونشیبهایی چون تعطیلی در دوران کرونا یا انتقال موقت به شهرهای دیگر، امروز به سیامین دوره رسیده است؛ ثبت جهانی جشنواره در استیج و قرار گرفتن آن در تقویم جهانی تئاتر، جایگاه بینالمللی آن را تثبیت کرده است.
* استقبال مردمی، سرمایه جشنواره همدان
وی مهمترین ویژگی این رویداد را مردمی بودن آن دانست و اظهار کرد: طبق پیشبینیها بیش از 100 هزار مخاطب کودک و نوجوان از جشنواره استقبال میکنند.
نویسنده و کارگردان تئاتر کشور اضافه کرد: سالنهای اجرای جشنواره همواره مملو از جمعیت است و برای مردم همدان، جشنواره یک رویداد حیثیتی بهشمار میرود؛ این سرمایه مردمی کمتر در دیگر رویدادها دیده میشود.
داور بخش کودک سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بیان کرد: در ایران جشنوارههای مختلف کودک و نوجوان برگزار میشود، اما جشنواره همدان معتبرترین آنها است.
کرمی تصریح کرد: استمرار 30 دوره برگزاری باعث شده که تعطیل کردن جشنواره تقریباً ناممکن باشد، حتی در سالهایی که تأخیر در انتخاب دبیر یا تغییرات مدیریتی رخ داد، جشنواره با وجود همه دشواریها برگزار شد.
* جشنواه همدان باید در تقویم رسمی ثبت شود
وی یکی از ضعفهای جشنواره را تغییر پیدرپی مسئولان فرهنگی و استانی دانست و گفت: هربار که مدیران عوض میشوند، سرنوشت جشنواره با ابهام مواجه میشود.
کرمی اضافه کرد: نباید هرسال درباره اینکه جشنواره در همدان برگزار شود یا خیر، تصمیمگیری کنیم؛ این رویداد باید در تقویم رسمی تثبیت شود و اگر مسئولی نخواهد آن را برگزار کند، باید پاسخگو باشد.
* پیوند جشنواره با گردشگری همدان
داور بخش کودک سیامین جشنواره بینالمللی تئاتر کودک و نوجوان همدان فصل نامناسب برگزاری جشنواره را از دیگر چالشها عنوان کرد و افزود: آذرماه زمان ایدهآلی برای برگزاری جشنواره نیست، اگر جشنواره در مهرماه برگزار شود، میتوان از ظرفیت گردشگری استان نهایت استفاده را برد.
به گفته کرمی، استان همدان ازنظر شهری و گردشگری زیرساختهای خوبی برای میزبانی دارد، اما امکانات سختافزاری مرتبط با اجراهای بینالمللی به توسعه بیشتری نیاز دارد.
* حضور گروههای خارجی گرمابخش جشنواره
وی ادامه داد: سالهایی که اعتبار جشنواره مناسب بود، حضور گروههای خارجی گستردهتر بود و باعث رونق آن میشد، اما امروز حضور یک گروه هزینه زیادی دارد که با بودجه فعلی جشنواره تناسب ندارد.
کرمی با اشاره به اینکه رشد سختافزاری سالنها و امکانات فنی باید با سرعت بیشتری دنبال شود، اظهار کرد: جشنواره هرسال رشد میکند، اما سرعت این رشد کُند است و باید به ایدهآل نزدیک شود.
هنرمند حوزه نمایش کشور ادامه داد: دوره سیام باید پُربارتر از دورههای گذشته برگزار شود، بهبود فرآیندهایی مانند پیشفروش الکترونیک بلیت که چندینسال پیگیری شد و اکنون درحال اجرا بوده، یکی از نمونههای حرکت رو به جلو است.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.