عملیات اجرایی جاده دو بانده یاسوکند آغاز شد؛ پایان سالها انتظار مردم
جاده یاسوکند که سالها به یکی از معضلات اساسی شهرستان بیجار تبدیل شده بود و مردم از خطرات و مشکلات این محور گلایه داشتند، سرانجام با پیگیریهای نماینده مردم بیجار وارد فاز اجرایی شد.
محور یاسوکند بهدلیل تردد بالای کامیونهای معادن و وضعیت نامناسب زیرساختها، طی سالیان گذشته بارها باعث بروز حوادث رانندگی و مشکلات جدی برای مردم منطقه شده است.
این محور که از دوراهی بیجار–زنجان تا شهر یاسوکند امتداد دارد، سالهاست در انتظار توسعه و دوبانده شدن به سر میبرد. پس از دو دهه انتظار، پروژه دوبانده شدن این مسیر حیاتی وارد مرحله اجرایی شد.
نماینده مردم بیجار اظهار کرد: بیش از 25 سال است که معادن بخش کرانی مورد بهرهبرداری قرار گرفتهاند، اما هیچ سهم مشخصی از مسئولیت اجتماعی آنها در توسعه زیرساختهای منطقه دیده نمیشد.
*شرکتهای معدنی موظف به هزینه راهسازی هستند
علیرضا زندیان اضافه کرد: برای نخستینبار در دوره یازدهم مجلس، شرکتهای معدنی موظف شدند بخشی از این مسئولیت را در حوزه راهسازی هزینه کنند که نتیجه آن بهسازی جاده روستاهایی همچون سیفعلیکندی، نورمحمدکندی، ینگیآباد، گلقشلاق و هشتادجفت بود.
وی افزود: در سال 1403 با برگزاری نشستهای متعدد با مدیران معادن، وزارت صمت، راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور، موضوع دوبانده شدن محور یاسوکند بهعنوان مطالبه جدی مردم مطرح شد. خوشبختانه پس از پیگیریهای فراوان تفاهمنامهای به امضا رسید که بر اساس آن چند شرکت معدنی متعهد به اجرای این پروژه شدند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه مطالعات فنی پروژه بیش از 6 ماه به طول انجامید و همین امر آغاز عملیات را به تأخیر انداخت، تصریح کرد: عملیات اجرایی آغاز شده و شرکتهای کیمیا معادن و زرین معدن مشغول فعالیت هستند، شرکت احسان استیل تأمین باکسهای بتنی پلها را بر عهده گرفته و پیمانکار اصلی یعنی صبانور که بیشترین سهم را دارد بهزودی وارد میدان خواهد شد.
*اجرای جاده دوبانده یاسوکند برای منطقه حیاتی است
زندیان با اشاره به ضرورت این پروژه گفت: اجرای این جاده دوبانده در طول 12 کیلومتر از حدفاصل دوراهی بیجار–زنجان تا یاسوکند تعریف شده و با توجه به راهاندازی قریبالوقوع واحدهای گندلهسازی و احداث واحد 2.5 میلیون تنی کنسانتره، وجود جاده دوبانده برای منطقه یک ضرورت حیاتی است.
وی در پایان در پاسخ به اینکه مردم بیجار چه زمانی میتوانند منتظر بهرهبرداری کامل از این پروژه باشند؟ خاطرنشان کرد: اگر در گذشته حتی بخشی از این پروژه عملیاتی میشد، امروز شاهد بهرهبرداری کامل آن بودیم، اما این بار پروژه با جدیت و بهصورت اصولی آغاز شده و مردم شریف بیجار میتوانند مطمئن باشند که این مسیر مهم بهزودی تکمیل و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
*مردم امیدوار به آیندهای امنتر
یکی از رانندگان محلی که روزانه از این محور عبور میکند بیان کرد: در سالهای گذشته بارها شاهد وقوع تصادف در این جاده بوده و این پروژه میتواند جان بسیاری را نجات دهد.
وی خواستار توجه به این مسیر شد و تکمیل جاده یاسوکند را از مطالبات جدی مردم برشمرد.
یک فروشنده در یاسوکند نیز با بیان اینکه کامیونهای حمل مواد معدنی باعث آسیب جدی به آسفالت و کاهش امنیت مسیر شدهاند، افزود: مردم سالها در انتظار چنین پروژهای بودهاند و اگر مسئولان با همین جدیت ادامه دهند، این پروژه میتواند نقطه عطفی در توسعه منطقه باشد.
پس از سالها فراموشی، محور یاسوکند حالا در مسیر توسعه قرار گرفته، پروژهای که شاید دیر آغاز شد، اما با پیگیری، همراهی و مسئولیتپذیری اجتماعی معادن در حال اجراست و با جدیت توسط مسئولان پیگیری خواهد شد و مردم منطقه میتوانند به آیندهای روشنتر امیدوار باشند، آیندهای که جادههای آن امنتر، ارتباطات روانتر و مسیر توسعه هموارتر خواهد بود.
محور یاسوکند بهدلیل تردد بالای کامیونهای معادن و وضعیت نامناسب زیرساختها، طی سالیان گذشته بارها باعث بروز حوادث رانندگی و مشکلات جدی برای مردم منطقه شده است.
این محور که از دوراهی بیجار–زنجان تا شهر یاسوکند امتداد دارد، سالهاست در انتظار توسعه و دوبانده شدن به سر میبرد. پس از دو دهه انتظار، پروژه دوبانده شدن این مسیر حیاتی وارد مرحله اجرایی شد.
نماینده مردم بیجار اظهار کرد: بیش از 25 سال است که معادن بخش کرانی مورد بهرهبرداری قرار گرفتهاند، اما هیچ سهم مشخصی از مسئولیت اجتماعی آنها در توسعه زیرساختهای منطقه دیده نمیشد.
*شرکتهای معدنی موظف به هزینه راهسازی هستند
علیرضا زندیان اضافه کرد: برای نخستینبار در دوره یازدهم مجلس، شرکتهای معدنی موظف شدند بخشی از این مسئولیت را در حوزه راهسازی هزینه کنند که نتیجه آن بهسازی جاده روستاهایی همچون سیفعلیکندی، نورمحمدکندی، ینگیآباد، گلقشلاق و هشتادجفت بود.
وی افزود: در سال 1403 با برگزاری نشستهای متعدد با مدیران معادن، وزارت صمت، راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور، موضوع دوبانده شدن محور یاسوکند بهعنوان مطالبه جدی مردم مطرح شد. خوشبختانه پس از پیگیریهای فراوان تفاهمنامهای به امضا رسید که بر اساس آن چند شرکت معدنی متعهد به اجرای این پروژه شدند.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه مطالعات فنی پروژه بیش از 6 ماه به طول انجامید و همین امر آغاز عملیات را به تأخیر انداخت، تصریح کرد: عملیات اجرایی آغاز شده و شرکتهای کیمیا معادن و زرین معدن مشغول فعالیت هستند، شرکت احسان استیل تأمین باکسهای بتنی پلها را بر عهده گرفته و پیمانکار اصلی یعنی صبانور که بیشترین سهم را دارد بهزودی وارد میدان خواهد شد.
*اجرای جاده دوبانده یاسوکند برای منطقه حیاتی است
زندیان با اشاره به ضرورت این پروژه گفت: اجرای این جاده دوبانده در طول 12 کیلومتر از حدفاصل دوراهی بیجار–زنجان تا یاسوکند تعریف شده و با توجه به راهاندازی قریبالوقوع واحدهای گندلهسازی و احداث واحد 2.5 میلیون تنی کنسانتره، وجود جاده دوبانده برای منطقه یک ضرورت حیاتی است.
وی در پایان در پاسخ به اینکه مردم بیجار چه زمانی میتوانند منتظر بهرهبرداری کامل از این پروژه باشند؟ خاطرنشان کرد: اگر در گذشته حتی بخشی از این پروژه عملیاتی میشد، امروز شاهد بهرهبرداری کامل آن بودیم، اما این بار پروژه با جدیت و بهصورت اصولی آغاز شده و مردم شریف بیجار میتوانند مطمئن باشند که این مسیر مهم بهزودی تکمیل و در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
*مردم امیدوار به آیندهای امنتر
یکی از رانندگان محلی که روزانه از این محور عبور میکند بیان کرد: در سالهای گذشته بارها شاهد وقوع تصادف در این جاده بوده و این پروژه میتواند جان بسیاری را نجات دهد.
وی خواستار توجه به این مسیر شد و تکمیل جاده یاسوکند را از مطالبات جدی مردم برشمرد.
یک فروشنده در یاسوکند نیز با بیان اینکه کامیونهای حمل مواد معدنی باعث آسیب جدی به آسفالت و کاهش امنیت مسیر شدهاند، افزود: مردم سالها در انتظار چنین پروژهای بودهاند و اگر مسئولان با همین جدیت ادامه دهند، این پروژه میتواند نقطه عطفی در توسعه منطقه باشد.
پس از سالها فراموشی، محور یاسوکند حالا در مسیر توسعه قرار گرفته، پروژهای که شاید دیر آغاز شد، اما با پیگیری، همراهی و مسئولیتپذیری اجتماعی معادن در حال اجراست و با جدیت توسط مسئولان پیگیری خواهد شد و مردم منطقه میتوانند به آیندهای روشنتر امیدوار باشند، آیندهای که جادههای آن امنتر، ارتباطات روانتر و مسیر توسعه هموارتر خواهد بود.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.