راهگذرهای ترانزیتی، سپر اقتصادی-سیاسی ایران در برابر تهدیدات
نایبرئیس مجلس با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به کریدورهای حملونقل کشور، خواستار اولویتدهی به این پروژهها در تخصیص اعتبارات شد و معتقد است، توسعه این مسیرها میتواند هم گرههای اقتصادی را باز کند و هم توطئههای منطقهای علیه ایران را خنثی سازد.
حمیدرضا حاجبابایی، با اشاره به جایگاه کلیدی کریدورهای حملونقل در رشد اقتصادی و امنیت ملی، خواستار اولویتبخشی به این پروژهها در برنامههای عمرانی کشور شد.
وی معتقد است سرمایهگذاری در این بخش میتواند، ضمن تقویت موقعیت ایران در شبکه ترانزیت منطقه، مانع از عملی شدن طرحهایی مانند راهگذر زنگزور شود که با هدف کاهش نقش ایران در مبادلات بینالمللی مطرح شده است.
به گفته نایبرئیس مجلس شورای اسلامی، هر پروژه راهسازی، ریلی یا بزرگراهی باید بر مبنای معیارهای اقتصادی و جمعیتی طراحی و اجرا شود تا بیشترین تأثیر را در شکوفایی اقتصاد کشور و رفع مشکلات حملونقلی مناطق مختلف داشته باشد.
حاجبابایی تأکید کرد که مجلس و دولت بهویژه وزارت راه و شهرسازی، در این زمینه همنظرند که باید ابتدا سراغ کریدورهایی برویم که نقشی کلیدی در اقتصاد دارند و میتوانند چند استان مهم را به یکدیگر متصل کنند.
وی ضمن اشاره به محدودیتهای اعتباری افزود: «اگرچه منابع مالی کافی در اختیار نداریم، اما لازم است همین اعتبارات محدود به سمت پروژههای اولویتدار هدایت شود. توسعه کریدورها در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور میتواند ایران را به مرکز ثقل ترانزیتی منطقه تبدیل کند.»
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد، تقویت زیرساختهای حملونقل جادهای، ریلی، هوایی و دریایی باید همزمان در دستور کار قرار گیرد تا موقعیت ژئوپلیتیک ایران بیش از گذشته تثبیت شود.
به گفته حاجبابایی قرار گرفتن ایران در مسیرهای اصلی ترانزیتی جهان، نهتنها منافع اقتصادی کلانی به همراه دارد، بلکه به کشور قدرت چانهزنی سیاسی بیشتری در برابر رقبا و مخالفان منطقهای میدهد.
حمیدرضا حاجبابایی، با اشاره به جایگاه کلیدی کریدورهای حملونقل در رشد اقتصادی و امنیت ملی، خواستار اولویتبخشی به این پروژهها در برنامههای عمرانی کشور شد.
وی معتقد است سرمایهگذاری در این بخش میتواند، ضمن تقویت موقعیت ایران در شبکه ترانزیت منطقه، مانع از عملی شدن طرحهایی مانند راهگذر زنگزور شود که با هدف کاهش نقش ایران در مبادلات بینالمللی مطرح شده است.
به گفته نایبرئیس مجلس شورای اسلامی، هر پروژه راهسازی، ریلی یا بزرگراهی باید بر مبنای معیارهای اقتصادی و جمعیتی طراحی و اجرا شود تا بیشترین تأثیر را در شکوفایی اقتصاد کشور و رفع مشکلات حملونقلی مناطق مختلف داشته باشد.
حاجبابایی تأکید کرد که مجلس و دولت بهویژه وزارت راه و شهرسازی، در این زمینه همنظرند که باید ابتدا سراغ کریدورهایی برویم که نقشی کلیدی در اقتصاد دارند و میتوانند چند استان مهم را به یکدیگر متصل کنند.
وی ضمن اشاره به محدودیتهای اعتباری افزود: «اگرچه منابع مالی کافی در اختیار نداریم، اما لازم است همین اعتبارات محدود به سمت پروژههای اولویتدار هدایت شود. توسعه کریدورها در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور میتواند ایران را به مرکز ثقل ترانزیتی منطقه تبدیل کند.»
نایبرئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد، تقویت زیرساختهای حملونقل جادهای، ریلی، هوایی و دریایی باید همزمان در دستور کار قرار گیرد تا موقعیت ژئوپلیتیک ایران بیش از گذشته تثبیت شود.
به گفته حاجبابایی قرار گرفتن ایران در مسیرهای اصلی ترانزیتی جهان، نهتنها منافع اقتصادی کلانی به همراه دارد، بلکه به کشور قدرت چانهزنی سیاسی بیشتری در برابر رقبا و مخالفان منطقهای میدهد.
ارسال
نظر
*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد
نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین
(فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر
شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای
نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.