گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:96756
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان اعلام کرد:

ضرورت گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی در مسیر تحقق مدرسه تراز

ضرورت گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی در مسیر تحقق مدرسه تراز

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان همدان، رسول شیدایی در جلسه کارگروه راهبری تحول اداری استان همدان با اشاره به اهمیت بازتعریف جایگاه مدرسه در ساختار اجتماعی، اظهار کرد: مدرسه تراز باید فراتر از یک نهاد آموزشی عمل کند و به مرکز تعاملات فرهنگی، اجتماعی و تربیتی محله تبدیل شود.
شیدایی با تأکید بر ضرورت گفتمان‌سازی و شبکه‌سازی پیرامون مدرسه تراز، این نهاد آموزشی را محور تحول اجتماعی دانست و خواستار نقش‌آفرینی همه‌جانبه مدیران مدارس در محله‌ها شد و بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید معلمان، دانش‌آموزان، اولیا و ابعاد مختلف مدرسه تراز را بشناسیم و درک مشترکی از مأموریت آن ایجاد کنیم؛ این مدرسه باید با نیازهای بومی هر منطقه هم‌راستا و پاسخ‌گوی اقتضائات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی محله باشد.
وی نقش مدیر مدرسه را کلیدی دانست و عنوان کرد: مدیر مدرسه در مدرسه تراز باید همه‌کاره محله باشد؛ از هدایت تربیتی دانش‌آموزان گرفته تا تعامل با خانواده‌ها، نهادهای محلی و حتی مدیریت بحران‌های اجتماعی. این نگاه جدید، نیازمند توانمندسازی مدیران و بازتعریف مأموریت‌های آنان است.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اهمیت توجه به بوم در طراحی و اجرای برنامه‌های آموزشی، خاطرنشان کرد: مدارس تراز باید براساس ویژگی‌های بومی هر منطقه شکل بگیرند؛ این یعنی شناخت دقیق ظرفیت‌های محلی، فرهنگ منطقه و نیازهای خاص دانش‌آموزان در هر ناحیه. تنها در این صورت است که مدرسه می‌تواند به مأمن رشد و شکوفایی نسل آینده تبدیل شود.

ارسال نظر

سوال: عدد شش ضربدر دو؟ 12

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار