گروه رسانه ای سپهر

آخرین اخبار:
شناسه خبر:94628
عضو شورای اسلامی شهر مطرح کرد:

گلایه‌ همدانی‌ها از بوی نامطبوع و آزاردهنده رودخانه‌ها

گلایه‌ همدانی‌ها از بوی نامطبوع و آزاردهنده رودخانه‌ها

علی‌اکبر نظری شنبه 10 خردادماه در کمیسیون فنی عمرانی شورا با انتقاد از عدم جداسازی فاضلاب از آب رودخانه‌ها که یکی از گلایه‌های شهروندان بوی نامطبوع و آزاردهنده آن‌ها به‌دلیل عدم جداسازی است، اظهار کرد: یکی از راهکارها به‌منظور عدم ایجاد پوشش در حریم رودخانه‌ها، آزادسازی حریم و جداسازی فاضلاب بوده که این امر می‌تواند راهکار مناسبی باشد.
وی با اشاره به آلودگی‌های زیست‌محیطی اختلاط فاضلاب با آب رودخانه، بیان کرد: درصورت جداسازی فاضلاب، دیگر نیازی به پوشش رودخانه‌ها نبوده و تنها با دیوارکشی رفع خطر خواهد شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان افزود: متأسفانه در مواردی با آب رودخانه که مخلوط با فاضلاب بوده، سبزیجات را آبیاری می‌کنند که این امر تهدیدکننده سلامت شهروندان بوده و ورود سازمان‌ها و نهادهای مربوطه همچون اداره بهداشت در این موضوع، ضروری است.
نظری با تأکید بر اینکه دیوارکشی رودخانه‌ها تنها وظیفه شهرداری نیست، تصریح کرد: ستاد بحران کشور در این رابطه بودجه‌های کلانی دارد و باید ورود کند.
* مردم مطالبه رفع خطر رودخانه‌ها را دارند
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان هم درخصوص پوشش رودخانه‌های واقع در محلات سطح با بیان اینکه مردم مطالبه رفع خطر رودخانه‌ها را دارند، خاطرنشان کرد: خطر بیولوژیکی در بحث آلایندگی مطرح بوده و از سوی دیگر به‌دلیل عدم دیوارکشی و پوشش رودخانه‌ها در برخی نقاط، امکان سقوط وجود دارد که رفع خطر در این حوزه وظیفه مدیریت شهری است.
مهدی حیدری با اشاره به مصوبه شورای تأمین در رابطه با دیوارکشی و ایجاد پوشش رودخانه‌ها و لازم‌الاجرا بودن آن، ادامه داد: در مواردی همچون رودخانه بلوار سلامت به‌عنوان یک مطالبه عمومی، به‌منظور ایجاد آرامش و رضایت شهروندان، باید موقتاً دیوارکشی انجام شود تا برای جداسازی فاضلاب آن از سوی آب منطقه‌ای نیز چاره‌ای اندیشیده شود.
وی در ادامه با بیان اینکه خبری مبنی بر شروع به فعالیت دیرهنگام کارخانه آسفالت در سال جاری بوده که این امر قابل قبول نیست، گفت: فصل کاری زیادی نداریم و اگر مشکلی در این حوزه وجود دارد، به‌منظور پیگیری و رسیدگی، باید بیان شود.
رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: متأسفانه طی دو ماه سال جاری ظرفیت مورد انتظار از کارخانه آسفالت استخراج نشده است.
حیدری با تأکید بر اینکه هدف از تشکیل واحد آسفالت جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای در این حوزه بوده است، افزود: اگر عملیات آسفالت در سطح شهر مبتنی بر عملیات فنی و تخصصی باشد، قابل قبول است.
وی پس از ارائه گزارش آخرین وضعیت و اقدامات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط مدیران مربوطه، در این خصوص نیز تصریح کرد: در جذب رانندگان برای به‌کارگیری در اتوبوس‌های جدید خریداری‌شده، شرایط قیدشده در فراخوان جدید، به‌هیچ‌عنوان نباید تغییر کند.
مسئول آسفالت شهرداری همدان هم گفت: براساس بودجه پیش‌بینی‌شده، تا پایان سال باید حدود 40 هزار تُن آسفالت در شهر همدان اجرا شود؛ اما هدف‌گذاری 100 هزار تُن بوده و براساس اولویت‌بندی اقدام می‌شود.
حامد انجمنیان با اشاره به تشکیل واحد آسفالت شهرداری همدان از سال گذشته، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ماه، هشت هزار و 400 تُن آسفالت در سطح شهر اجرا شد که حدود 13 هزار متر مربع تراش و 120 هزار متر طول درزگیری بوده است.
وی با بیان اینکه منطقه دو و سه بیشترین عملکرد را در آسفالت داشتند، گفت: کل عملکرد 100 درصدی با سازمان عمران بوده و پیمانکاران متأسفانه به‌دلیل رشد قیمت قیر، سال سختی را پشت سر گذاشتند.
انجمنیان در ادامه با اشاره به فعالیت دو گروه درزگیری از ابتدای سال، بیان کرد: از سوم فروردین‌ماه عملیات آسفالت در سطح شهر آغاز شده است.
وی با تأکید بر اینکه اداره آسفالت یک نیاز برای شهر است، تصریح کرد: با توجه به ضرورت وجود این واحد و اقدامات اثرگذار آن، بودجه اختصاصی نیز برای آن لازم است.

ارسال نظر

سوال: Tehran پایتخت ایران؟

*شرایط و مقررات*
کلمه امنیتی را بصورت حروف فارسی وارد نمایید
بعنوان مثال : پایتخت ارمنستان ؟ ایروان
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار