شناسه خبر:78961
1402/11/10 09:19:43
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

حسینیه هنر همدان به‌زودی افتتاح می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعلام کرد: با رایزنی‌های صورت‌گرفته با یکی از حسینیه‌های خوب همدان، به‌زودی حسینیه هنر افتتاح خواهد شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مسعود ویژه در نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ضمن تشریح برخی از اقدامات فرهنگی صورت‌گرفته، گفت: حوزه‌های کاری و مدیریتی در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گسترده است که متأسفانه بودجه‌های فرهنگی نیاز همه اقدامات انجام‌شده را تأمین نمی‌کند.وی با اشاره به اعطای تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر استان، بیان کرد: با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، برای نخستین‌بار در استان نزدیک به 43 میلیارد تومان از تبصره 16 به اصحاب فرهنگ و هنر وام پرداخت شد که سهم هر هنرمند متغیر بین 50 تا 150 میلیون تومان بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اقدامات انجام‌شده، اظهار کرد: آموزش هنر در هنرستان هنرهای زیبا درحال تقویت است و اصلاحات اساسی برای کانون فرهنگی مساجد انجام دادیم که با تأمین بودجه مناسب اقدامات خوبی انجام خواهد شد.

ویژه به مسئله اقتصاد در هنر اشاره و مطرح کرد: به‌زودی فروشگاه دائمی محصولات فرهنگی در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد تا هنرمندان بتوانند محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

وی با اشاره به همکاری این اداره با سایر ادارات و ارگان‌های فرهنگی، گفت: با رایزنی‌های صورت‌گرفته با یکی از حسینیه‌های خوب همدان، به‌زودی حسینیه هنر افتتاح خواهد شد؛ همچنین با دانشگاه‌ها و اداره‌ کل آموزش‌وپرورش برای مباحث فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری بسته خواهد شد.

شناسه خبر 78961