شناسه خبر:77357
1402/9/30 11:51:31

سپهرغرب، گروه خبر: آغاز طرح ملی توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان همدان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، صبح امروز باحضور جمعی از مسئولین مراسم افتتاحیه و نمادین آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی استان همدان در دبستان دخترانه فاطمه زهرا(س) ناحیه یک برگزار گردید.رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم اظهار داشت: باتوجه به سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، توزیع شیر در مدارس، نویدبخش تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان است که اجرای این طرحِ مفید و ضروری، پس از 6 سال توقف با اهتمام دولت سیزدهم در سال تحصیلی 1402 محقق شده است.

شیدایی بر فرهنگ سازی توزیع و مصرف شیر همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانش‌آموزان در مدارس سراسر استان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی به ویژه استانداری، صداوسیما و شرکت تولید شیر پگاه استان همدان برای تحقق این طرح بزرگ همکاری و مساعدت فراوان داشته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از مدیران مدارس خواست تا علاوه بر نظارت در توزیع شیر، در مصرف درست آن هم بین دانش‌آموزان دقت داشته باشند.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف شیر در بین خانواده‌ها گفت: باید این فرهنگ سازی بدرستی از مدرسه آغاز و در جامعه نهادینه شود.

گفتنی است: پس از وقفه ای طولانی، در دولت سیزدهم و با دستور رئیس جمهور توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی از سر گرفته شد، به طوریکه بنابر اظهارات سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، تا پایان سال 1402 مبلغ 2500 میلیارد تومان تامین اعتبار برای توزیع شیر مدارس لحاظ شده که در وجه استان‌ها قابل واریز است که این مبلغ از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین شد.

لازم به ذکر است؛ امروز دانش‌آموزان مدارس ابتدایی استان همدان یک روز در هفته بدون کیف را نیز تجربه نمودند.

شناسه خبر 77357