شناسه خبر:74277
1402/7/13 09:07:11

شهردار سنندج گفت: کردستان خاستگاه و از قطب‌های اصلی موسیقی در دنیا و تاریخی به دارازی بیش از چهار هزار سال قبل از میلاد دارد.

سیدانور رشیدی در نشست تخصصی شهرداران شهرهای خلاق جهان در سنندج، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت نبی مکرم اسلام، اظهار کرد: با توجه به اینکه سنندج شهر خلاق موسیقی جهان است و امروز در این جلسه میزبان حضور مسئولانی از دو شهر خلاق دیگر جهان هستیم و قطعاً این نشست‌ها می‌تواند در همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در بین شهرهای خلاق ایران تأثیرگذار باشد.

 

به گفته وی، همگرایی و همدلی و هم‌افزایی هرچه بیشتر شهرهای خلاق ایران می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های تعیین‌شده یونسکو بسیار تأثیرگذار باشد.

 

شهردار سننندج با بیان اینکه امیدواریم این همدلی و همگرایی بتواند زمینه را برای ماندگاری و رشد هرچه بیشتر شهرهای خلاق در ایران عزیز فراهم سازد، اذعان کرد: توسعه اقتصادی و رونق صنعت گردشگری از دیگر برکات هم‌افزایی بین شهرهای خلاق در ایران است.

 

رشیدی اضافه کرد: برگزاری جشنواره اقوام ایرانی «سنه» از اقدامات خوبی بود که توسط صدا و سیما و با مشارکت شهرداری سنندج به‌عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی ایران برگزار شد و شاهد حضور بیش از 25 گروه از 18 قوم در سرزمین آواها و نواها بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی «سنه» نقطه شروعی برای ایجاد دبیرخانه این جشنواره و برگزاری آن به‌صورت سالانه در شهر خلاق موسیقی جهان با همدلی و همکاری بخش‌های مختلف است.

 

شهردار سننندج افزود: استقبال بسیار خوب گروه‌ها از قومیت‌های مختلف و حضور پرشور مردم هنردوست و هنرپرور شهر سنندج در طول چهار روز برگزاری این جشنواره رسالت ما به‌عنوان دبیرخانه شهر خلاق موسیقی را در پاسخگویی به مطالبات مردم در بخش فرهنگ و هنر افزایش داده و امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی با متولیان سایر شهرهای خلاق موسیقی جهان در ایران بتوانیم گام‌های بلندی در توسعه هرچه بیشتر فرهنگ، هنر و ظرفیت‌های ارزشمند این آب و خاک برداریم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ابراز کرد: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام و حضور عزیزان در سنندج فرصت مغتنمی برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های این استان و همدلی و هم‌افزایی بین شهرهای خلاق ایران در یونسکو است.

 

عزت رضایی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های شهرهای خلاق توسعه پایدار و همه‌جانبه در بخش‌های مختلف است که این مهم با همدلی و تعامل بیشتر بین شهرهای خلاق تحقق پیدا می‌کند.

شناسه خبر 74277