شناسه خبر:72661
1402/5/28 10:58:46

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی ملایر از دستگیری یک دندان‌ساز که بدون مجوز قانونی و مدارک پزشکی در ملایر فعالیت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ احمد ساکی اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان در پی اطلاع از فعالیت یک نفر در حرفه دندان‌پزشکی و دندان‌سازی بدون داشتن مجوز قانونی و مدارک پزشکی، بررسی موضوع را به‌علت حساسیت و ارتباط با سلامت شهروندان به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از بررسی و پیگیری‌های صورت‌گرفته و تأیید درستی خبر، با همکاری کارشناسان شبکه بهداشت و درمان اقدام به بازدید و بازرسی از محل مورد نظر کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرد مذکور که بدون مجوز قانونی و مدارک پزشکی مربوطه اقدام به ساخت پروتز مصنوعی دندان می‌کرد دستگیر و محل فعالیت وی پلمب شد، گفت: با تشکیل پرونده متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی ملایر در ادامه از توقیف دو دستگاه موتورسیکلت 1300 سی‌سی میلیاردی قاچاق توسط مأموران یگان امداد خبر داد و یادآور شد: در راستای مبارزه با پدیده قاچاق و برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین فاقد مدارک، مأموران یگان امداد شهرستان با همکاری بخش انتظامی زند دو دستگاه موتورسیکلت 1300 سی‌سی قاچاق را که راکبان آن‌ها اقدام به رانندگی مخاطره‌آمیز و حرکات نمایشی در محورهای مواصلاتی و معابر، تولید صدای نامتعارف و ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت می‌کردند، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه ارزش تقریبی موتورسیکلت‌های توقیف‌شده 12 میلیارد ریال است، اضافه کرد: در این رابطه دو متهم با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تردد موتورسیکلت‌های سنگین غیر قانونی است و مالکان باید مجوز تردد از پلیس دریافت کنند، از شهروندان خواست درصورت مشاهده و ایجاد مزاحمت از سوی این‌گونه موتورسیکلت‌ها در سطح خیابان‌های شهر مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.

ساکی همچنین از کشف 20 دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد و خاطرنشان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان در حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون حامل بار مشکوک می‌شوند و برای بررسی‌های بیشتر خودرو را متوقف می‌کنند.

وی با بیان اینکه مأموران در بازرسی از خودروی توقیف‌شده تعداد 20 دستگاه ماشین ظرفشویی خارجی قاچاق به ارزش تقریبی هفت میلیارد ریال را کشف کردند، گفت: دراین‌باره یک نفر با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

شناسه خبر 72661