شناسه خبر:70784
1402/4/7 09:38:52

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، 56 میلیون دلار انواع کالا به 46 کشور دنیا صادر شده است.

فرامرز امیدی با بیان اینکه این حجم از صادرات که توسط 88 فعال تجاری به خارج از کشور انجام شد، 120 هزار تن وزن دارد اظهار کرد: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فراورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، رول دستمال کاغذی، آبمیوه و رانی، کاشی یا سرامیک،آبگرمکن و قطعات، شمش فولادی، کولرآبی و کیک است.

وی اضافه کرد: کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، هلند، ایتالیا، ترکمنستان، سوریه، ارمنستان و رومانی عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک در سال جاری بودند.

امیدی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزود: میزان واردات قطعی و موقت این گمرک طی این مدت مقدار 54 هزارتن انواع کالا به ارزش تقریبی 165 میلیون و 500 هزار دلار بوده که توسط 90 فعال تجاری از 38 کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه وارد و پس از آن ترخیص شده است.

وی یادآور شد: عمده کالای وارداتی اقلام سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرصنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستانهای همجوار ساوه از قبیل، کویل آلومینیومی، ماشین آلات و اجزاء و قطعات خط تولید، مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، خمیرالیاف، مغزتخمه و بادام زمینی، پوره و تکه میوه، کنسانتره، طعم دهنده ها، اجزاء و قطعات یخچال،مواد اولیه تولید سیگار و مواد اولیه دارویی است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه اظهار کرد: این کالاها عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، عراق، هند، آلمان، اتریش،انگلستان،تایلند،سوئیس، کره و یونان از طریق این گمرک به کشوروارد شده است که از نظر ارزش 64 درصد و وزنی 85 درصد نسبت به سه ماهه سال 1401 افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت مقدار 61 هزار و 500 تن انواع کالا به ارزش 217 میلیون دلاربه صورت ترانزیت خارجی وارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده است از نظر ارزش 33 درصد و وزنی 61 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 1401 افزایش داشته است.

امیدی افزود: سعی شده در این گمرک برای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق مهار تورم و رشد تولید با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی، اعمال بسته‌های حمایتی گمرک ایران در رویه‌های صادرات و واردات کالا و بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی، ترخیص نسیه کالا، ترخیص درصدی کالا، اخذ ضمانتنامه بانکی، همکاریو مساعدت سازمان‌های همجوار شهرستانی و استانی در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی باشد.

 

 

شناسه خبر 70784