شناسه خبر:70781
1402/4/7 09:30:31

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: صادرات کالا از این استان در سه‌ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 77 درصد افزایش داشته است.

 بیژن ترابیان روز سه‌شنبه افزود: در سه‌ماهه امسال 20 میلیون و 154 هزار دلار صادرات کالا در استان انجام شده که سهم خود سازمان از این صادرات معادل 46 درصد است.

وی با بیان اینکه درمجموع 11 قلم کالا از استان همدان صادر می‌شود، اظهار کرد: فروسیلیس، صنعت شیشه، انواع کشمش، سیمان، سیم آلومینیومی و پودر شیرخشک ازجمله کالاهای صادراتی است.

وی یادآور شد: کالاهای صادراتی استان همدان به 16 کشور ازجمله کانادا، ایتالیا، بلاروس، بلژیک، عراق، ارمنستان، قطر، پاکستان و هندوستان صادر می‌شود.

ترابیان در ادامه گفت: استان همدان 77 هزار و 153 واحد صنفی دارد که از این تعداد 12 هزار واحد آن تولیدی است که پروانه کسب دریافت کرده‌اند.

به گفته وی از مجموع واحدهای صنفی استان 30 هزار و 674 واحد مربوط به شهرستان همدان است که چهار هزار و 800 واحد آن بدون پروانه فعالیت دارند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: این واحدهای صنفی از سوی 177 اتحادیه و 10 اتاق اصناف سامان‌دهی می‌شود که 49 اتحادیه در شهرستان همدان است.

ترابیان از برگزاری دومین جشنواره مد و لباس در 21 تیرماه امسال در همدان خبر داد و یادآور شد: سال گذشته نخستین جشنواره با 110 واحد تولیدکننده برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: برخی از نقاط استان ازجمله روستای دستجرد، لتگاه و کردآباد در زمینه تولید پوشاک و صدور آن به نقاط مختلف کشور پیشتاز است که می‌توان از این توانمندی در برگزاری جشنواره مد و لباس بهره گرفت.

 

 

شناسه خبر 70781