شناسه خبر:70605
1402/4/3 09:34:15

سپهرغرب، گروه کافه کتاب: رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب علوم پزشکی دانشگاهی و مدیر انتشارات تیمور زاده گفت: گران شدن کتاب امری طبیعی است که افزایش بهای کاغذ و خدماتی که منجر به تولید کتاب می‌شود موجب گرانی کتاب شده است. گرانی کتاب ناشی از سیاست‌گذاری‌های اشتباه بوده و کاغذ که پاشنه آشیل قیمت کتاب است بهای اصلی را در هزینه کتاب ایجاد می‌کند.

فرهاد تیمور زاده افزود: تأمین بیش از 80 درصد کاغذ مورد استفاده در کشور از طریق واردات انجام می‌شود. با این شرایط چطور انتظار نداریم که کتاب نسبت به سال گذشته بیش از 100 در 100 افزایش داشته باشد؟ همه این عوامل متأثر از سیاست گذاری‌ها است.
وی گفت: تکثیرهای غیرقانونی از عوامل مهم افزایش قیمت کتاب است. بسیاری از کتاب‌ها با تخفیف‌های زیاد در سایت‌ها عرضه می‌شود. اگر قرار باشد هزینه تألیف و ترجمه را از کتاب حذف کرد، بهای آن بسیار کاهش می‌یابد. بنابراین باید قوانین جدید تنظیم و همچنین اجرای قاطعانه ای در دستور کار قرار گیرد. ایجاد امنیت در حوزه کاری نشر از خواسته‌های ناشران می‌باشد و کاهش تیراژ که متأثر از عواملی مانند سرقت کتاب است منجر به افزایش قیمت کتاب می‌شود.

شناسه خبر 70605